Vasárnap életbe lép a 2012/2013. évi menetrend

Új menetrendi év kezdődik 2012. december 9-én a vasúton, a vonatok közlekedése több térségben is kedvezően változik. Egerbe hat év után hét pár InterCity indul, és a menetidő is csökken. A békéscsabai vasútvonal óránkénti menetrendjének köszönhetően a csatlakozó mellékvonalak utasainak is bővülnek a lehetőségei. Naponta négy vonattal több áll a lajosmizsei vonal ingázóinak rendelkezésére, az oroszlányiak pedig hattal több járatból választhatnak. Több InterCity-vonat, felújított kocsik, és a népszerű motorvonatok gyakoribb közlekedtetése is biztosítja vasárnaptól a komfortosabb utazási körülményeket. Új vonatokkal, úti célokkal és ajánlatokkal bővül a nemzetközi vasúti közlekedés több közeli országba is.
Belföldi menetrendi fejlesztések

Eger – hat év után InterCity-vonatok és csökkenő menetidő

A főváros és Eger között napi hét pár közvetlen vonat menetideje legalább 14, vagy akár 34 perccel csökken. Így Budapestről Egerbe vagy vissza egy óra ötven perc alatt lehet vasúton eljutni. A rövidebb menetidőn túl a vonalon közlekedő járművek minőségében is pozitív változás lesz, hiszen hat év után újra InterCity-vonatok fognak közlekedni Szépasszonyvölgy, Szalajka, Leányka, Egri csillagok, Agria, Minaret és Bikavér néven. A vonatokban a korszerűsített elővárosi járművek mellett légkondicionált, hangszigetelt IC-kocsi is az utazók rendelkezésére áll majd, amelyben pár száz forintos pótjegy megváltásával lehet biztosítani a garantált ülőhelyet. A vonatok ütemes menetrendben, kétóránként indulnak mindkét irányba, csak az utasforgalom számára fontosabb állomásokon megállva, ezáltal biztosítva a két végállomás közötti kedvezőbb eljutási időt. A vonatok többségében biztosított a kerékpárszállítás, ami a térség kerékpáros turizmusát tekintve kiemelkedően fontos. A két óra alatti eljutási idő versenyképes a közúti közlekedéssel, ezen felül a vonat komfortosabb utazási, csomagelhelyezési és kerékpárszállítási körülményeket tesz lehetővé. A fejlesztésnek Eger, Füzesabony, Kál-Kápolna, Vámosgyörk, Hatvan, Aszód, Gödöllő és Budapest fel- és leszálló utasai örülhetnek leginkább. Várhatóan évente több százezer utas tudja igénybe venni a kedvezőbb vasúti eljutási lehetőségeket.

Békéscsaba és térsége – vonatok óránként, a csatlakozó mellékvonalak utasai is nyernek a fejlesztéssel

A vasárnaptól életbe lépő menetrendi változások a régióban több vasútvonalat is érintenek, így a Budapest–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza illetve a csatlakozó vonalak utazóit is. A pályafejlesztéseknek köszönhetően 2013-ban várhatóan évente több mint kétmillió utas tudja majd kihasználni a kedvezőbb vasúti eljutási lehetőségeket. A főváros és Békéscsaba között az eddigi tizenkilenc helyett naponta harminc vonat fog közlekedni óránkénti ütemes menetrendben. A vonatok menetideje két óra huszonnyolc perc lesz, ami a közúti közlekedésnél jelentősen rövidebb.

A menetrendi fejlesztéseken túl az utasok komfortérzetét is javítja a vasúttársaság azzal, hogy kétóránként InterCity-vonatokat indít a békéscsabai vonalon. Ezeken a szerelvényeken a hagyományos gyorsvonati járművekhez képest kényelmesebb, csendesebb, légkondicionált kocsiban is utazhatnak azok, akik minőségi szolgáltatást szeretnének igénybe venni. Az óránként induló vonatok további előnye, hogy jelentősen bővülnek a csatlakozó, regionális mellékvonalakról/vonalakra átszálló utasok lehetőségei az összehangolt menetrendnek köszönhetően. Ezáltal a közeli városokba, valamint Budapestre is kedvezőbb lesz az eljutási lehetőség, az átszállási kapcsolat és rövidebb a menetidő. Szarvas és Mezőtúr között munkanapokon és vasárnap új vonatpár közlekedik a délutáni órában, így akár napi kilenc vonatnál biztosított a békéscsabai vonalra a menetrend szerinti csatlakozás. A régióban az új menetrend bevezetésével Mezőtúr, Gyoma, Mezőberény; illetve Gyoma, Dévaványa és Szeghalom utasainak kiszolgálása is jelentősen javul.

A vasútvonal elővárosi közlekedését tekintve Szolnokról Budapest felé és vissza óránként több vonatból lehet majd választani akár a Budapest-Keleti pályaudvarra is, ahova egy óra huszonhárom perc alatt lehet megérkezni. A Budapest–Nagykáta–Újszász vasútvonalon magasabb utazási komfortfokozatot is biztosít a vasúttársaság azzal, hogy korszerű FLIRT-motorvonatokkal és az elmúlt hetekben felújított járművekkel szállítja az utasokat.

Lajosmizse és térsége – négy új vonat a hivatás- és diákforgalom kiszolgálására

Budapest és Lajosmizse között óránkénti ütemes menetrend kerül bevezetésre, így 15-ről 19-re nő a napi vonatpárok száma. Munkanapokon a reggeli csúcsidőszakban Ócsa és Budapest-Nyugati pályaudvar között két járattal több, a tanítási időszakban Táborfalva és Kőbánya-Kispest között pedig még egy vonat biztosítja a reggeli eljutás lehetőségét. Ezen felül egy további járat közlekedik késő este Budapest-Nyugati pályaudvarról Lajosmizse felé, javítva a vonal menti települések napi ingázóinak az utazási lehetőségét. A pályaépítési munkák eredményeként a délutáni vonatoknál Budapest irányába 38 perccel csökken a menettartam. Vasárnaptól nagyobb arányban vesznek részt az utasforgalom lebonyolításában a közkedvelt, korszerű Desiro-motorvonatok. Az indulási idő minden órában azonos lesz, így könnyen megjegyezhető a közvetlen belvárosi kapcsolattal rendelkező vonatok menetrendje a munkába járók és az iskolások számára is.

Tatabánya és Oroszlány – hat vonattal több naponta, optimalizált csatlakozások

Óránkénti ütemes menetrendet vezet be a MÁV-START napi hat plusz vonat közlekedtetésével és az eddigi járatok ütembe illesztésével. Mindez rugalmasabb utazási lehetőségeket és könnyebben megjegyezhető indulási időpontokat jelent. Az egész napos óránkénti ütemes menetrendnek és a tatabányai csatlakozások optimalizálásának köszönhetően a megyeszékhely és a főváros rendszeres, napi ingázói számára rugalmasabb és kiszámítható lesz a vasúti közlekedés. A budapesti eljutási idő a csatlakozással együtt is rövidebb, mint a közúti, közösségi közlekedés esetében. A térségben az elmúlt években folyamatosan növekedett az utasok száma, a fejlesztés révén várhatóan még többen választják majd a vasutat.

A pécsi, a bajai és a kaposvári InterCity-k végállomása

A pécsi, a bajai és a kaposvári IC- és expresszvonatok a menetrendváltástól Budapest-Keleti pályaudvarról indulnak és oda érkeznek. Ennek oka, hogy a vasúttársaság készül a jövő évi pályafelújításokból adódó dunántúli fejlesztésekre. A várhatóan sűrűbben közlekedő vonatok pályaudvari többletterhelést jelentenek majd, amit a rendelkezésre álló szabad kapacitás alapján a Keleti pályaudvar tud teljesíteni.

A nemzetközi vonatok közlekedésének változásai

Ausztria és Németország irányában

Az EURegio-vonatok közül Bécs felé csak a hajnali első, ellenkező irányban pedig a reggeli első kettő közlekedik Győr és Bécs között, valamennyi más esetben Hegyeshalomban és/vagy Bruck-ban át kell szállni. A vonalon az eddigieknél eggyel több vonatpár közlekedik, és valamennyi járat a megszűnő Südbahnhof helyett az új Hauptbahnhof-on áll meg. A Dacia nemzetközi gyorsvonat a Bukarest–Budapest–Bécs útvonalon az év jóval nagyobb részében, már április végétől és december első felében is közlekedik. A Bécsbe Budapestről már 13 eurótól el lehet utazni vonattal.

Az eddig szombatonként Wiesbaden-ből induló railjet is Frankfurt Hauptbahnhof-ról indul a vasárnapi járathoz hasonlóan. A Jeszenszky János EuroCity-vonaton újra a teljes útvonalon lehetővé válik a kerekesszékesek akadálymentes utazása és a kerékpárszállítás.

Szlovákia, Csehország és Lengyelország irányában

Naponta új EuroCity-vonatpár közlekedik Petrov néven Budapest és Brno között, ezzel biztosítva a nappali kétóránkénti eljutási lehetőséget a Budapest–Pozsony–Breclav útvonalon. Prága mellett már Brno-ba is 39 eurótól elérhetők a kirándulójegyek az oda-vissza útra. A legtöbb itt közlekedő EuroCity-vonaton biztosított a kerékpárszállítás és az akadálymentes utazás.

A Moravia EuroCity-t felváltja a Varsovia EuroCity, amely Ostrava helyett ismét Varsóig közlekedik, kerékpárszállítási és akadálymentesített utazási lehetőséggel.

Horvátország irányában

A Maestral nemzetközi gyorsvonat neve Agramra változik, és közvetlen eljutást biztosít Ljubljanába. Erre az új vonatra a Zágrábba utazók már 29 euróért válthatnak jegyet. A horvát vasút a korábbitól eltérő, új üzletpolitikája miatt a Kvarner és a Drava InterCity, a Zagreb nemzetközi gyorsvonat és a kishatárforgalmi vonatok megszűnnek, illetve a Szlovéniában végzett villamosítási munkálatok miatt nem közlekedik a Citadella nemzetközi gyorsvonat sem.

Románia irányában

A Dacia nemzetközi gyorsvonat a Bukarest–Budapest–Bécs útvonalon az év jóval nagyobb részében, már április végétől és december első felében is közlekedik. A Nagyszebenbe közlekedő Transsylvania InterCity új időpontban, két órával később indul Budapestről és oda egy órával korábban érkezik, illetve meghosszabbított útvonalon Brassóig közlekedik. Budapestről Temesváron át Bukarestbe az új Traianus InterCity áll forgalomba. A Bihar InterCity-t felváltja a Máramaros InterCity, amely meghosszabbított útvonalon, Kolozsváron át Máramarosszigetre közlekedik. Az eddigi 19 eurós brassói, bukaresti, nagyszebeni, marosvásárhelyi és kolozsvári ajánlatok köre új úti célokkal bővül, így Máramarossziget, Segesvár, Gyergyószentmiklós, Csíkszereda, Sepsiszentgyörgy is elérhető 19 eurótól, Temesvárra pedig már 15 eurótól el lehet utazni.

Az utasok a 2012/2013-as menetrendkönyvet az ország több mint 200 helyszínén, a nagyobb vasútállomások pénztáraiban tudják megvásárolni 795 forintért. A 2012. december 9-től 2013. december 14-ig érvényes menetrendi információk megtalálhatók az ELVIRA internetes menetrendi keresőben, a menetrendkönyvben, vagy információ kérhető a MÁVDIREKT 06 (40) 49 49 49-es telefonszámán is.

forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes