Többe kerül a használt autó, mint az új

Az autóvásárláshoz kapcsolódó terhek tehát az új gépkocsik esetében inkább csökkentek, míg a használtautóknál emelkedtek. A fenntartásnál ugyanakkor nincs ilyen jellegű differenciálás: a kocsi korától függetlenül többet fizetünk az idén, mint tavaly, ha autózni akarunk, s ez nem csak a csúcsra járó üzemanyagárakkal magyarázható.

Bár erős túlzás lenne kizárólag az adóemelésekre fogni az üzemanyagárak szárnyalását, kétségtelen tény, hogy a tavaly novemberi jövedéki adó, és a január 1-jei áfa-emelés hozzájárult ahhoz, hogy mind a dízel, mind a benzin ára történelmi csúcsra ugrott.  A legutóbbi (január 18-ai) áremelést követően egy liter 95-ös átlagára 427 forintra, a gázolajé pedig 449 forintra nőtt, ami azt jelenti, hogy a benzin jelenleg 65, a dízel pedig közel 100 forinttal drágább, mint egy esztendővel korábban.  Egy átlag család esetében (10 ezer kilométernyi autózást feltételezve) ez dízelautónál nagyjából 50, benzinesnél 40 ezer forintos többletköltséget jelent egy évben. Emelkedett január 1-jétől az autópályamatricák ára is, méghozzá átlagosan 7,5 százalékkal. A személygépkocsik esetében megszüntették a négynapos matricát, így a legolcsóbb vinyetta most heti névvel illetett 10 napos, amely 2975 forintba kerül. Tavaly a négynapos matricáért 1650, a hetiért 2750 forintot kértek.

Forrás: Adózóna

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes