Összezuhant a Maersk nyeresége

Túlkapacitástól szenved a tengeri konténerszállítási ágazat, így drámai mértékben lemorzsolódott a dán A.P. Moller-Maersk A/S profitja is drámai mértékben zuhant vissza.

images

A világ legnagyobb konténterszállítóját, a Maersk Line-t és egy kisebb olaj- és gáztermelő részleget egyesítő dán vállalatcsoport tavalyi egész éves nettó nyeresége 43 százalékkal 15,2 milliárd dán koronára (2,75 milliárd dollár) zuhant, annak ellenére, hogy a teljes árbevétel 2,3 százalékkal 323 milliárd dán koronára emelkedett. A Maersk Line ráadásul önmagában jókora, 521 millió dolláros veszteséget hozott össze, míg az az energiatermelő részleg a magas olajáraknak köszönhetően nagyobb részt hasított ki az árbevételből.

A Maersk Line rendelkezik a világ konténerszállítási kapacitásának 16 százalékával, ezért gyakran a világkereskedelem egyik barométereként tekintenek teljesítményére. A fő gondot az jelenti, hogy a válság előtt elszállt szállítási díjak arra késztették a hajózási társaságokat, hogy erőteljes flottafejlesztésekbe fogjanak. A négy-öt éve rendelt hajók azonban csak mostanra készültek el, a kapacitás így jóval gyorsabban bővült, mint a világkereskedelem volumene.

A teherszállítási ráta a Maersknél tavaly 8 százalékkal csökkent a 2010-es szinthez képest – a legfontosabb, Ázsia és Európa közötti utakon ennél is nagyobb volt az esés -, és kevés jót vetít előre, hogy a vállalat szerint legfeljebb 4-6 százalékkal nő a konténerszállítási kereslet, miközben a kapacitás jóval nagyobb mértékben bővül. A cég vezetése ezért meglehetősen borúlátó 2012-vel kapcsolatban is, a Maersk Line-tól ismét veszteséget, a teljes cégcsoporttól pedig a tavalyinál is gyengébb nyereséget várnak.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes