Nem lennék a Fidesz csicskája–Interjú Szalma Botonddal

Egy tengerészt választott a KDNP alelnökének és budapesti első emberének. Szalma Botond a másság elfogadását és a női kvótát erősítené, ugyanakkor egy-két koki a tanártól szerinte is belefér. Interjúnkban szóba került az önállóság, a bunkóizmus és hogy miért csicskázta le Bartók Bélát.

Teljes interjú itt olvasható >

Image: 73172468, Szalma Botond, a fővárosi KDNP elnöke interjú közben, Place: Budapest, Hungary, License: Rights managed, Model Release: No or not aplicable, Property Release: Yes, Credit: smagpictures.com

Részlet az interjúból:

Ön az első Orbán-kormány alatt a Mahart vezérigazgatója volt, nevét offshore ügyekkel hozták összefüggésbe.

1999 és 2001 között voltam vezérigazgató . Akkoriban a Mahartnak öt-hat offshore cége volt, a cégeket a kinevezésen előtt évekkel alapították, én bezártam egy részüket. Minden hajóhoz egy céget rendeltek – praktikus megfontolásból, hogyha egy hajó bedől, ne rántsa magával az egész céget. Ezt nyugaton is így csinálják. Én azt mondtam, ne legyen öt cég, elég egy.  Megjegyzem, a Mahart állami vállalat, a nyeresége is az államé.

Miért rúgták ki?

Az ÁPV Rt. akkori vezérigazgatójával, Faragó Csabával – aki most nagykövet Szingapúrban – nem értettünk egyet a cég vezetésében. Ő volt az erősebb, mennem kellett. Ma sem irányítanám másként a Mahartot, ma is kirúgnának.

Az országos hajózási szövetség elnökeként nem érzi úgy, mintha a magyar hajózás mostohagyerek lenne?

Az egész közlekedéspolitika a mostohagyerek. Még közlekedési miniszter sincsen.  Négyéves választási periódusokban gondolkozva lehetetlen tervezni a közlekedésben. Egy hajóvásárlás fél évszázadra szóló befektetés.

Ez lassan négyes metrói időtáv. Mikorra valósulhat meg, hogy egy BKV-bérlettel hajózhassunk Budapesten?

Ahhoz előbb le kell jutni a rakpartra, kell tudni parkolni, biciklit láncolni, és szükség van közösségi közlekedésre alkalmas hajókra.

A magyar tengerhajózásnak végleg vége?

Teljesen. Az orosz államadósságból kapott tengerjáróinkat eladtuk, az utolsót éppen én. De a pénzt nem forgattuk be új hajókba, hanem felélte azt az állam. Nézze meg a három M-betűs cégünket. Mahart, Malév, MÁV – eladták ezeket kilóra, felelősök pedig nincsenek.

 

Teljes interjú itt olvasható >

 

Forrás: FN

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes