Az Új Széchenyi Terv forrásaiból fejlesztik az 1-es és 3-as villamosvonalakat

Az Új Széchenyi Terv keretein belül újulnak meg a fővárosi 1-es és 3-as villamosvonalak. A 41 milliárd forint összköltségű fejlesztéshez az Európai Unió mintegy 32 milliárd forint összegű támogatással járul hozzá. A projekt támogatási szerződését ünnepélyes keretek között, az Európai Mobilitási Héten írták alá 2011. szeptember 18-án, Budapesten.

Az Európai Mobilitási Hét komplex fővárosi programjának egyik elemeként rendezték meg az Autómentes Hétvégét szeptember 17-én és 18-án. Az esemény második napján Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója ünnepélyes keretek között írták alá az 1-es és 3-as villamos vonalak fejlesztéséről szóló projekt támogatási szerződését.

Völner Pál, Vitézy Dávid (fotó: Szigeti Tamás)

A beruházás során mindkét vonalat felújítják és akadálymentesítik, a Rákóczi híd pesti hídfője és a Fehérvári út között meghosszabbítják az 1-es villamos déli vonalát. A villamosok gyorsabb haladását elősegítendő, a vonalak bizonyos szakaszain teljes vasúti pályacsere lesz, megújul a felsővezeték- és az energiaellátási hálózat is.

Az 1-es vonal a mai Rákóczi hídi végállomásától továbbépül a Rákóczi híd – Szerémi út – Hengermalom út nyomvonalon, csatlakozást biztosítva a Fehérvári úti villamosokhoz. Mind a meglévő, mind a tervezett szakaszokon valamennyi peron teljesen átépül, így a megállók alacsonypadlós villamosok fogadására is alkalmasak lesznek. Több helyen lift és mozgólépcső kapcsolja majd össze a peront az aluljáró-rendszerekkel. A peronokat új tetők borítják majd, az utasok könnyebb eligazodását pedig korszerű utastájékoztató rendszer szolgálja majd.

Völner Pál (fotó: Szigeti Tamás)

A 3-as villamos vonalán megújulnak a keresztező utak átjárói. A Bihari úti egyvágányú szakasz helyén két vágány építenek ki, növelve ezzel az áthaladó villamosok lehetséges számát. Az 1-es villamos vonalához hasonlóan itt is megújul majd valamennyi peron, alacsonypadlós járművek fogadására készen, az akadálymentes közlekedés feltételeinek megfelelően. A tömegközlekedés elősegítése érdekében a villamosok érzékelésére alkalmas jelzőlámpa-rendszerek épülnek, ezzel az utazási idő is csökken.

forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes