Akár Gödöllőre is mehet majd a 2-es metró

Somodi Lászlót (BKK) kérdeztük a metrófejlesztésekről, az elektronikus jegyről és az új buszüzemeltetési modellről.

m2pluszKorábban többször előfordult, hogy ugyan lettek volna uniós források kivitelezésre, de a projektek nem voltak megfelelően előkészítve, ezért súlyos milliárdok úsztak el. A Közlekedési operatív programon (Közop) keresztül olyan előkészítési projektekre pályázik a Budapesti Közlekedési Központ, amelyek tervezésre és előkészítésre vonatkoznak, nem pedig kivitelezésre. Ha a projekteket megfelelően előkészítik, a 2014-ben kezdődő uniós költségvetési ciklusban lehet pályázni kivitelezési célokra.

Metrófelújítás és -összekötés

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség részére beadott pályázatok közül négy is foglalkozik a metrórendszerrel. A jelenlegi vonalakat érintő egyik beadvány a kisföldalatti (M1) rekonstrukciójára, akadálymentesítésére és meghosszabbítására, a másik pedig a kelet–nyugati metró (M2) és a gödöllői HÉV összekötésére vonatkozik. Ugyancsak beadtak pályázatot a 3-as metró teljes rekonstrukciójának és káposztásmegyeri hosszabbításának előkészítésére, valamint a 4-es metró továbbvezetési alternatíváinak részletes vizsgálatára.

A BKK stratégiai, fejlesztési és beruházási igazgatója az Indóház Online-nak beszámolt róla, hogy folynak a háttéregyeztetések a kormányzattal, szóban vannak biztató jelzések, hogy legalább az előkészítési projektjavaslatok egy részét el fogják fogadni, de jelenleg hivatalos támogató levelet még egyikre sem kaptak kézhez. Ha ezek megjönnek, akkor válnak ezek olyan projektté, amelyekre ki lehet adni az előkészítésre vonatkozó megbízásokat – nyilatkozta Somodi László. A munka végeredménye egy EU által elvárt költség-haszon elemzésen alapuló megvalósíthatósági tanulmány, de a költségek és a haszon érdemi becsléséhez lényegében a műszaki tervezésnek, tulajdonviszonyok vizsgálatának, forgalmi tervezésnek is le kell folynia.

A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése műszakilag megoldható lenne Somodi szerint. Meg kell tervezni egy – vélhetően – föld alatti átvezetést az Örs vezér téren, továbbá Cinkotáig a külön szintű infrastruktúrát, valamint a továbbvezetést is.

A jármű kapcsán nem látnak a BKK-nál feloldhatatlan ellentéteket. A 2-es metróra most ötkocsis szerelvényeket rendeltek, de éppen az Örs vezér téri megálló kivételével az összes többi peron alkalmas lenne hatkocsis szerelvények fogadására is. Ha megvalósul a projekt, a flottát mindenképpen bővíteni kell. A HÉV-eket koruk miatt amúgy is le kell majd cserélni, az Alstom szerelvényekhez pedig lehet csatlakoztatni hatodik kocsit, amely tartalmazná az áramszedőket is – magyarázta Somodi László.

 

További részletek >

Forrás: IHO.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes