A nők uralják az online piacot

Az online piac bővülésének ütemét is meghaladta a napi fogyasztási cikkek online kereskedelmének növekedése, annak ellenére, hogy egyedül a kozmetikumok és piperék kategóriája erősödött 2010-hez képest – derült ki a KutatóCentrum 2011-es E-Shopping FMCG Reportjából. Bár a megelőző évhez képest a vásárlások értéke emelkedett, továbbra is spórolósan költünk.

Az elmúlt évben nőtt az online napi fogyasztási cikkeket vásárlók aránya, a bővülés üteme a teljes online piac növekedését is meghaladta – derült ki a KutatóCentrum évente megismétlődő kutatássorozatának, az E-Shopping FMCG Reportnak az adataiból. Míg ugyanis 2010-ben még csupán az aktív internetezők 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy egy év alatt legalább egy alkalommal vásárolt napi fogyasztási cikket online, addig idén ez az arány elérte a 15 százalékot. Ez 36 százalékos növekedést jelent, míg a teljes online piac 27 százalékos növekedést könyvelhetett el. Ennek köszönhetően az online FMCG vásárlók aránya az internetes vásárlókéhoz képest is emelkedett valamelyest, így 2011-ben már az online vásárlók egynegyede számít online FMCG vásárlónak is egyben. A bővülést a piperék és kozmetikumok piacának erősödése eredményezte, ugyanis ez volt az egyetlen kategória, amiben az előző évhez képest növekedés figyelhető meg. „Ez az eredmény nem meglepő annak ismeretében, hogy a napi fogyasztási cikkeket is elérte a kuponláz, ám egyelőre főként csak az illatszerekhez lehet olcsóbban hozzájutni a közösségi vásárlást kínáló oldalakon” – jegyezte meg Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. A második legnépszerűbb kategória a háztartási és vegyiáruk csoportja, míg az italokat, a zöldséget és a gyümölcsöt szinte mindenki hagyományos módon szerzi be.

Spórolósan költünk

A napi fogyasztási cikkeket online vásárlók között a hagyományos boltok közönségéhez hasonlóan a nők vannak többségben. Ugyanakkor nem csupán az FMCG szektorban jeleskednek a gyengébbik nem képviselői: az E-Shopping Report adatai szerint a nők aránya jelentősen megnőtt az internetes vásárlók csoportjában is. „Így az előző évekkel ellentétben a női online vásárlók aránya meghaladja a férfiakét, ami a webes boltokat arra késztetheti, hogy az új trendnek megfelelően átgondolják a megjelenésüket” – emelte ki a KutatóCentrum szakembere.

Egy-egy online bevásárlás alkalmával nem költünk sokat: a napi fogyasztási cikkeket online vásárlók a legutolsó vásárlásuk alkalmával legnagyobb arányban 10 000 forint alatti összeget költöttek el (84%), ezen belül is legjellemzőbb az 1000 forint alatti költés (26%). A webes boltok számára ugyanakkor kedvező tendenciát jelez, hogy 2010-hez képest jelentősen nőtt az 5000 és 10 000 forint közötti értékben vásárlók aránya (12 százalékról 20 százalékra), és a több mint 20 000 forintot elköltők aránya megduplázódott.

Egyszerűbb leugrani a boltba

Azok, akik az elmúlt egy évben nem vásároltak napi fogyasztási cikket online, elsősorban arra hivatkoztak, hogy jobban szeretik személyesen megvizsgálni a terméket, emellett 21 százalék azt is kiemelte, hogy gyorsabb és egyszerűbb leugrani a közeli boltba. „Ez összecseng azzal, amit általában az aktív internetezők az online FMCG vásárlásról gondolnak: a legnagyobb hátránynak ugyanis évek óta a kézzelfoghatóság hiányát tartják. Az előnyök között a legtöbben a sorban állás és cipekedés megspórolását, valamint a ’rugalmas nyitva tartást’ emelték ki” – monda el Györfi Anna.

A kutatás további eredményei megtalálhatóak a KutatóCentrum honlapján (http://www.kutatocentrum.hu/tanulmanytar). A teljes tanulmányt szintén a KutatóCentrum értékesíti.

A kutatás háttere

Az E-Shopping FMCG Report a KutatóCentrum évente lebonyolított kutatása, mely a napi fogyasztási cikkek online vásárlási szokásait és trendjeit vizsgálja. A lakossági felmérést szekunder adatgyűjtés előzte meg, mely hazai és nemzetközi felméréseket egyaránt feldolgozott. A primer adatgyűjtés 2011 júliusában 1086 internetező online megkérdezésével történt. Az adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvekre – életkor, nem, iskolai végzettség, településtípus és régió – reprezentatív a legalább hetente internetező 18-64 éves magyar lakosságra nézve. A tejes tanulmányt a KutatóCentrum értékesíti.

A KutatóCentrumról:

A KutatóCentrum célja, hogy az online piackutatás keretein belül magas színvonalú, megbízható kutatási eredményeket biztosítson ügyfelei számára, átfogó képet adva az internetes társadalom összetételéről, fogyasztási szokásairól és preferenciáiról.

A KutatóCentrum által használt modern, internetes technológiáknak köszönhetően a hagyományos kutatási módszerek többsége átültethető online környezetbe, így azok lebonyolításához és az eredmények kiértékeléséhez szükséges költségek és idő nagyságrendekkel csökkenthető. A KutatóCentrum saját panelje, melyet kifejezetten kutatási célra építettek, több mint 130 ezer tagot számlál. Mivel a kutatási panel tagjai kifejezetten azért regisztrálták magukat, hogy internetes kutatásokban vegyenek részt, az elvégzett kutatásoknál nagyobb a válaszadási arány, mint az általános célra felépített adatbázisok esetében. A KutatóCentrum kutatási területe a termékek és szolgáltatások elégedettség vizsgálatától kezdve a fogyasztói szokások kutatásán keresztül, a média- és internet használatig számos területet lefed, emellett készít reklám előteszteket, és közvélemény-kutatásokat is.

A KutatóCentrum tagja a Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSz), valamint a szintén piac- és közvélemény-kutató cégeket tömörítő ESOMAR-nak, emellett PPOS (Privacy Policy Online Services) minősítéssel is rendelkezik, ami biztosíték arra, hogy a szolgáltatás megfelel az érvényben lévő hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.

Kapcsolódó webcímek:

A KutatóCentrum honlapja: www.kutatocentrum.hu

 

forrás: logportal.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes