A közösségi vásárlás dinamizálja az online piacot

A közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezők körében – többek között ez derült ki a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Report felmérésből. A kutatás arra is rámutatott, hogy egyre kevesebben kérdőjelezik meg az online vásárlás biztonságosságát, ugyanakkor a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya még mindig visszatartó erőt jelent.

Az elmúlt egy évben nagyot ugrott az online vásárlók aránya a KutatóCentrum idei E-Shopping Report felmérése szerint. Míg a kutatássorozat 2010-es adatai szerint a rendszeres internetezőknek csupán 48 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a világhálón, addig 2011-re ez az arány 61 százalékra nőtt. „A vásárlási kedv növekedése elsősorban a közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhető, amelyek az elmúlt hónapokban egyre nagyobb népszerűségre tettek szert” – mondta el Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. Leginkább a 18-24 évesek és a nők használták az elmúlt 12 hónapban vásárlásra az internetet. „Utóbbi adat azért is érdekes, mert a tavalyi évhez képest jelentős növekedést mutatott. Míg a 2010-es felmérés szerint a hölgyeknek mindössze 42 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a weben keresztül, idén már 65 százaléka. Ez az ugrás azzal magyarázható, hogy a közösségi vásárlást biztosító oldalak kínálata elsősorban a nőknek szól” – emelte ki a kutatási szakember.

Az online tranzakciók száma ugyan az internetes vásárlók gyarapodásának köszönhetően emelkedett, de az arányok nem változtak 2010-hez képest. Továbbra is az online vásárlók 87 százaléka vásárolt legalább háromszor a neten, 25 százaléka pedig hatnál több alkalommal. „A jövőbeli kilátások ugyanakkor kedvezőek: az aktív internetezők 62 százaléka tervezi, hogy a következő 12 hónapban rendel valamit a világhálón. Ez az arány 2010-ben még csak 55 százalék volt” – mondta el Györfi Anna.

Gyorsan és egyszerűen szeretjük

Azok, akik a felmérést megelőző 12 hónapban vásároltak online, legfontosabb okként a gyorsaságot és az egyszerűséget emelték ki, ezt követték a kedvező árak. „A vásárlók közel fele ugyanakkor azt is elmondta, hogy a kiválasztott terméket csak online tudta beszerezni” – jegyezte meg Györfi Anna. A felmérés a nem vásárlás okait is vizsgálta. A legtöbb nem vásárló azt emelte ki, hogy egyszerűen nem volt rá szükségük, hogy interneten keresztül vásároljanak. A második legtöbb alkalommal a személyes megtekintés hiányát nevezték meg indokként, a dobogó harmadik helyére pedig a kártyaszám megadásától való félelem került. „Ugyanakkor jó hír az online kereskedőknek, hogy ez a félelem jelentősen csökkent az elmúlt évhez képest. 2010-ben még a nem vásárlók 40 százaléka jelölte meg okként, hogy fél megadni a kártyaszámát, idén pedig már csak 26 százaléka” – hangsúlyozta a piackutató.

A rendszeres internetezők – függetlenül attól, hogy vásároltak-e már vagy sem – általánosságban is a kényelmet emelték ki az online vásárlás legfontosabb előnyeként, és azt, hogy nem kell a nyitva tartási időhöz igazodni vagy sorban állni. Az árak összehasonlíthatósága is a megkérdezettek több mint fele számára jelent fontos előnyt. A legjellemzőbb hátrányok a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya mellett az elhúzódó szállítási idő és a nehézkes reklamáció. „Jól látszik, hogy az online boltoknak meg kell találniuk azokat a megoldásokat és csatornákat, amelyekkel közvetlenebbé tehetik a kapcsolatot a vevőikkel” – mondta el Györfi Anna.

A kutatás háttere

Az E-Shopping Report a KutatóCentrum évente lebonyolított kutatása, mely a lakossági online vásárlási szokásokat és trendeket vizsgálja. A lakossági felmérést szekunder adatgyűjtés előzte meg, mely hazai és nemzetközi felméréseket egyaránt feldolgozott. A primer adatgyűjtés 2011 júliusában 1086 internetező online megkérdezésével történt. Az adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvekre – életkor, nem, iskolai végzettség, településtípus és régió – reprezentatív a legalább hetente internetező 18-64 éves magyar lakosságra nézve. A tejes tanulmányt a KutatóCentrum értékesíti.

********************

Kapcsolódó webcímek:

A KutatóCentrum honlapja: www.kutatocentrum.hu

Kapcsolódó képanyag:

Grafikonok: http://www.sakkom.hu/sajto/hirek/kepek/E_Shopping_Report_2011.zip

Györfi Anna fényképe nyomdai felbontásban:

http://www.sakkom.hu/sajto/hirek/kepek/Gyorfi_Anna_KC_print.jpg

Györfi Anna fényképe webes felbontásban:

http://www.sakkom.hu/sajto/hirek/kepek/Gyorfi_Anna_KC_web.jpg

További információ:

Györfi Anna

kutatási projekt menedzser

KutatóCentrum

Telefon: +36 (1) 373-0953

Fax: +36 (1) 373-0954

E-mail: gyorfi.anna@kutatocentrum.hu

Cím: 1024 Budapest, Margit krt. 5/b.

Webcím: www.kutatocentrum.hu

Kozarek Andrea

szakmai vezető

Sakkom Interaktív – Az Ön hírneve a mi jó hírünk

Telefon: (+36) 1 237-0212

Fax: (+36) 1 237-0213

Mobil: (+36) 70-6291-887

E-mail: akozarek@sakkom.hu

Cím: 1139 Budapest, Petneházy u. 52.

Webcím: www.sakkom.hu

Facebook: http://facebook.com/sakkom.interaktiv

A KutatóCentrumról:

A KutatóCentrum célja, hogy az online piackutatás keretein belül magas színvonalú, megbízható kutatási eredményeket biztosítson ügyfelei számára, átfogó képet adva az internetes társadalom összetételéről, fogyasztási szokásairól és preferenciáiról.

A KutatóCentrum által használt modern, internetes technológiáknak köszönhetően a hagyományos kutatási módszerek többsége átültethető online környezetbe, így azok lebonyolításához és az eredmények kiértékeléséhez szükséges költségek és idő nagyságrendekkel csökkenthető. A KutatóCentrum saját panelje, melyet kifejezetten kutatási célra építettek, több mint 130 ezer tagot számlál. Mivel a kutatási panel tagjai kifejezetten azért regisztrálták magukat, hogy internetes kutatásokban vegyenek részt, az elvégzett kutatásoknál nagyobb a válaszadási arány, mint az általános célra felépített adatbázisok esetében. A KutatóCentrum kutatási területe a termékek és szolgáltatások elégedettség vizsgálatától kezdve a fogyasztói szokások kutatásán keresztül, a média- és internet használatig számos területet lefed, emellett készít reklám előteszteket, és közvélemény-kutatásokat is.

A KutatóCentrum tagja a Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSz), valamint a szintén piac- és közvélemény-kutató cégeket tömörítő ESOMAR-nak, emellett PPOS (Privacy Policy Online Services) minősítéssel is rendelkezik, ami biztosíték arra, hogy a szolgáltatás megfelel az érvényben lévő hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.

forrás: logportal.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes