Zéró emissziós járművek egy hét múlva a Renexpón

A 2010. május 27-29. között nyitva tartó Renexpón megtekinthetők lesznek a Széchenyi Futamon, az alternatív hajtású járművek idei nemzetközi versenyén részt vett járművek háromféle meghajtási elvet alkalmazó, versenykörülmények között igen eredményes magyar képviselői.

A RENEXPO szervezői a kiállítási területre ingyenes belépést kínálnak a diákigazolvánnyal érkezőknek pénteken és szombaton. A szervezők célja, hogy a kiállítás a fiatal fejlesztők számára is hídként funkcionáljon, és egyúttal minél több olyan diákot vonzzon, akik nyitottak a megújuló energiák gyakorlati alkalmazása és a műszaki innováció iránt.

A 2010. május 27-én, 100 kiállítóval megnyitó Renexpo a megújulóenergia-ipar vívmányai mellett teret nyújt hazai fejlesztésű alternatív koncepcióautók, illetve egyes piaci modellek bemutatására is. Az alternatív meghajtású autók bemutatója részét képezi a nemzetközi Dynamo Effekt kampánynak, amely a megújuló energiák használatán, a környezetvédelmen kívül a jövő ésszerű közlekedésének kérdéseit is előtérbe helyezi. < és pénteken diákigazolvánnyal belépés>A Reeco, a Renexpo szervezője a diákigazolvánnyal érkezőknek pénteken és szombaton ingyenes belépést kínál a kiállítási területre. Varga István, a Reeco vezetője szerint fontos, hogy a kiállításon találkozzanak azok az innovatív megközelítésű fiatalok, akik érdeklődnek a megújuló energiatermelés vívmányai, a zöld járműtechnikai fejlesztések és a fenntartható fejlődés iránt. „Elkötelezettek vagyunk a fiatalok megújuló energiához kapcsolódó tudásának megosztása és piacosítása iránt, ezért nemcsak abban bízunk, hogy fogadtatásuk kedvező lesz, hanem abban is, hogy a fejlesztők közelebb kerülnek tapasztalataik forintban is kifejezhető hasznosításához – továbbá olyan megoldások kifejlesztéséhez, amelyekkel az utcai autókban is találkozhatunk majd” – fejtette ki Varga István, a Reeco Kft. vezetője.

Innovatív járművek, háromféle meghajtással

A jövő héten csütörtöktől szombat estig nyitva tartó Renexpón megtekinthetők lesznek az idei Széchenyi Futamon, a régió legrangosabb alternatív hajtású járműveinek versenyén részt vett járművek képviselői. Az eltérő meghajtási elveket alkalmazó, versenykörülmények között már bizonyított négy modell legfőbb közös tulajdonsága a nulla széndioxid-emisszió a működés során, a váltóáramú, szénkefe nélküli villanymotorok használata. További fontos ismérv a fékezéskor történő energia visszatáplálás, amely működésében hasonló a Forma1-ben 2009-ben debütált KERS-hez.

1. Elektromos meghajtás: az idei Széchenyi Futamon az elektromos meghajtású, „Versenyautó”-kategóriában részt vett jármű korszerű Lítium akkumulátorból kapja az energiát és mintegy 100km hatótávolsággal rendelkezik, 7 Ft/km üzemanyagköltség mellett.

Az átalakított szériaautók közül egy városi használatra optimalizált, elektromos Smart mutatkozik majd be, amely 200Ah-s lítum-vas-foszfát akkumulátorral mintegy 150km-es hatósugarat és 3 forintos kilométerenkénti áramköltséget kínál. Meghajtásáról 2 db 10kW-os, (összesen kb. 27 lóerős) 48 voltos villanymotor gondoskodik.

2. A napenergia meghajtást a SZEnergy Team, a Széchenyi István Egyetem versenyautója képviseli. A jármű a napfény energiáját hasznosítva, 300W névleges teljesítmény mellett elvileg végtelen hatósugárral rendelkezik. A 3,5 méter hosszú és kerek 1 méter magas járművet szintén kerékagy motorok hajtják, menetkész tömege 152 kg, miközben a jármű aktív és passzív biztonsági rendszerekkel és egy csomagtartóval is rendelkezik – utóbbiakat a Shell Eco-Marathon előírásai követelik meg, amelyen a Renexpón kiállításra kerülő jármű 2009-ben sikerrel vett részt.

3. Hidrogénhajtás (üzemanyagcella): a Széchenyi Futamon „prototípus” kategóriában részt vett, üzemanyagcella által hajtott HY-GO 2.0 elnevezésű jármű az egyik legtisztább üzemanyagot, a vízgőzzé elégő hidrogént alkalmazza, amelynek előállításához üzemanyagcellákat használ. A cellákban a hidrogén a beszívott oxigénnel reagálva, a fordított vízbontás elvén elektromos áramot termel, amely meghajtja a kerék villanymotorjait. Az üzemeltetés költsége a hozzáférhető komponensek mellett egyelőre még 30Ft/km, azonban, a szakemberek szerint az üzemanyag cellákon alapulnak majd a jövő meghatározó közlekedési eszközei.

„Szeretnénk elérni, hogy egyrészt minél többen érezzék szívügyüknek a környezetvédelem, az alternatív energiák hasznosításának ügyét, másrészt egyre több és egyre színvonalasabb járműkoncepció szülessen e témában. Az autógyárak képviselőinek érezhetően fokozódó érdeklődése és a csapatok újításai mutatják, hogy valóban hozzá tudunk járulni a magunk eszközeivel a mindennapi használatra alkalmas új technológiák megalkotásához, ezzel együtt egy élhetőbb világ építéséhez.” – nyilatkozta Petis László, az INNO-Mobil Sportegyesület elnöke.

Utcai modell, hazai fejlesztőktől A fiatalok fejlesztései mellett bemutatkozik még egy, meglévő autótípusra adaptált elektromos meghajtású jármű is, amely megtekinthető lesz a TZ ELMA kiállításában. Az átalakított, elektromos Suzuki Swift hazai fejlesztéssel került kialakításra, ezáltal az ország egyik leggyakoribb típusára kínál megoldást.

Renexpo Budapest 2010 – konferenciák a magyar és régiós megújuló energia-hasznosításról

Az egyes konferenciákon összesen mintegy 60 előadó és hivatalos hozzászóló osztja meg tapasztalatait a Renexpo Budapest 2010 kulcs témaköreiben, bemutatva az innovatív technológiákat, a bevált legjobb eljárásokat és a környezeti, jogi és műszaki tudnivalókat

Konferenciák a Renexpón:

Nyerni a napenergiával! Konferencia és díjátadó ünnepség (2010.05.27.)
Megújuló alapú térségfejlesztés itthon és külföldön (2010.05.27.)
Energiaellátás – innovációs megoldások – hazai és nemzetközi tapasztalatok (2010.05.28.)
Innovációk az energetikában (2010.05.28.)
Hidrogén és tüzelőanyag-cella technológiák (2010.05.28.)
German Day (2010.05.28.)

(A konferenciák további részletei a Renexpo Budapest weboldalán, a címekre kattintva olvashatóak).

A Széchenyi Futamról dióhéjban

Széchenyi Futam, Európa legrangosabb olyan innovációs versenye, amelyen kizárólag alternatív hajtású járművek állnak rajthoz. Az INNO-MOBIL Sportegyesület és az Alternatív Hajtású Járműsport Szövetség által szervezett versenyeken a jelentkezők meghatározott kategóriákban indulhatnak, a saját építésű vagy átépített járműveket hajthatja elektromos áram, hidrogén, napenergia, sűrített levegő – a lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen. A jubileumi ötödik futamra 2010 áprilisában került sor rekordszámú jelentkezővel, hiszen a tavalyi 30 után idén mintegy 60 versenygép nevezett. A futam innovációs jellegét tükrözi, hogy az értékelés során nem csupán a sebességet és a hatótávolságot veszik figyelembe a szakmai zsűri tagjai – e tényezők mellett fontos szempont az alkalmazott technológia újdonságtartalma, a minél egyedibb megoldások felvonultatása, illetve a kivitelezés precizitása.

További információ: www.szechenyifutam.hu

Néhány szó a Renexpóról

Közép- és Délkelet-Európában a Renexpo-t szervező Reeco Csoport alapítója, Johann-Georg Röhm az elsők között ismerte fel, hogy most van itt az idő bekapcsolódni a megújulóenergia-hasznosítás elterjesztésének folyamatába, amelyet harmadik ipari forradalomként is emlegetnek. Ennek során Renexpo kiállítás és kongresszus hídként funkcionálva valamennyi résztvevő, kiállító és szakértő számára jelentős számú új üzleti kapcsolatot, konkrét megrendelést, szinergia lehetőséget és tudástranszfert nyújt. A Renexpo az egyetlen, kifejezetten a megújuló energiák témakörében rendezett hazai szakmai kiállítás, amely a magyar piacon kívül a régió országaiból is jelentős számú szakmai érdeklődőt vonz.

További információ: www.renexpo.hu

Forrás:zoldtech.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes