Záhonyban látnak fantáziát a spanyolok

Záhony a szárazföldi Rijeka, hiszen ott is az a helyzet, hog jön egy járművön az áru, és ugyanazzal nem mehet tovább.

Eddig több mint 400 hektár "kelt el" abból a mintegy 1200 hektárból, amely Záhony térségében áll rendelkezésre a potenciális befektetők számára – mondta Kálnoki Kis Sándor, miniszterelnöki megbízott az ITD Hungary rendezvényén, ahol külföldi befektetés-ösztönző szervezetek szakembereinek, gazdaságdiplomatáknak mutatták be az ukrán határ melletti logisztikai fejlesztési terveket.
A záhonyi térség különleges gazdasági övezetének fejlesztésével kapcsolatos kormányzati tevékenységet irányító szakember hozzátette: 160 hektáron iparterület létesül, 250 hektárt pedig egy spanyol ingatlanfejlesztő kötött le, amely az előleg kifizetése után opciós joggal rendelkezik. Utóbbi területen várhatóan konténerterminál és egy mezőgazdasági termékeket feldolgozó létesítmény épül majd.

Záhony a szárazföldi Rijeka, hiszen ott is az a helyzet, hog jön egy járművön az áru, és ugyanazzal nem mehet tovább – fogalmazott a szakember. Szerinte a térség – ahol a széles nyomtávú vasútról a keskeny nyomtávúra rakodnak át – a nagy mennyiségű árut mozgató cégek számára, illetve azoknak ideális, amelyek a keletről érkező nyersanyagot, félkészterméket dolgozzák fel és szállítják tovább nyugatra. Utóbbira már számos példa van: a Michelin a gumiabroncsgyártáshoz használt, ömlesztve érkező orosz kormot itt csomagolja és szállítja európai gyáraiba, az Erdért itt fogadja a keletről érkezett félig feldolgozott fát, majd azon kívül, hogy tárolja, elosztja, exportra is szállít.

A jelenlegi, évi mintegy hatmillió tonnás vasúti áruforgalom a várakozások szerint 2015-ig 60 százalékkal nőhet, hosszabb távon pedig – az EU prognózisa alapján – 80-150 százalékos növekedés várható. Ez a távol-keleti, különösen a kínai áruforgalomnak köszönhető, amelyben azért erősödik mindinkább a vasút szerepe, mert így a vízi útvonalakhoz képest feleannyi idő, 18-20 nap alatt elérhetőek az európai piacok
A kormány által idén nyáron elfogadott logisztikai akcióterv keretében 37,5 milliárd forint támogatást irányzott elő a záhonyi térség infrastrukturális fejlesztésére.

- napi -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes