A záhonyi térség különleges gazdasági övezetének komplex gazdaságfejlesztési programja az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretein belül valósulna meg 37,8 milliárd forintos költségből. Ebből 20 milliárdot tenne ki csak a vasút fejlesztése.
Záhony és térségének ipari-, vasúti parkja elavult műszaki állapotban van. Az annak idején betelepített műszaki gárda, és kiszolgáló személyzet gyakorlatilag elvesztette munkáját, óriási az elvándorlás is, elsősorban a fiatalok körében. A Tiszakönyök térségét igazából a kínai áru fogadása mentheti meg Kálnoki Kis Sándor, a Záhony és térségének miniszterelnöki megbízottja, volt MÁV-vezér, államtitkár, miniszterhelyettes szerint. Záhony ma nincs versenypozícióban. A volt Szovjetunió tagországaival szomszédos uniós országok ugyanis nem csak korszerűsítették, hanem növelték is az átrakodó állomásaik kapacitását.
Ifj. Rákóczi András, a Záhony és térsége fejlesztési Kft. projekt managere szerint "óriási lehetőség előtt állunk, és ezt ki is kell használnunk, jelenleg ugyanis 14-15 magán logisztikai cég működik csak a térségben, de az ő foglalkoztatottságuk messze nem elégítik ki sem a helyi, sem a kínai igényeket!"
- mavcargo.hu -