XI. szállítmányozói konferencia Budapesten

Európában példátlan, hogy egyszer egy évben a honi speditőr szakma képviselői – a nagyok, és kicsik, a negyven éve a szakmában működők, és a fiatal feltörekvő menedzser generáció tagjai – összejönnek Budapesten, kicserélik szakmai tapasztalataikat, és a szállítmányozó szakmát érintő gondokat megbeszélik egymással. Ebben jelentős szerepe van Kiss Pálnak, a Magyar Közlekedés Kiadó tulajdonos-főszerkesztőjének, akit 2000-ben a szakma krémje megmosolygott, amikor előállt a szakmai találkozó ötletével. Ma már hálásak neki.

 

(A baoldali képen balról jobbra haladva Kovács Imre, Friedrich Macher, Iszak Tibor, Rónai Péter, és Potvorszki Zoltán láthatók.) Az idei konferencia két napja alatt mintegy 400 speditőr vesz részt, és nemcsak hazaiak, de külföldiek is, így mondhatjuk, hogy az esemény nemzetközivé nőtte ki magát. A találkozó rangját emeli, hogy a konferencián részt vett Francesco Parisi, a Szállítmányozó Szövetségek Nemzetközi Föderációja (FIATA) új elnöke, és professzor Friedrich Macher, a Rail Cargo Austria Igazgatóságának elnöke is.

A konferencia szervezőjét arról kérdeztem, hogy minek köszönhető a magyar speditőr szakma összefogása, szemben más szakmai szervezetekkel, elég, ha csak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete botrányos tavaszi tisztújító küldött közgyűlésére, illetve a Vasúti Egyesülés élén bekövetkezett váltásra gondolunk?
Kiss Pál: (A jobboldali képen Kiss Pál látható.)

"Valóban példaértékűnek mondhatjuk a Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége (MSzSz) működését, és azt az elegáns, az elődöknek minden tiszteletet megadó nemzedékváltást, ami a szövetség idei tisztújító közgyűlésén, békésen, kulturáltan lezajlott. A szakmában 30-40 éve dolgozók ugyanis leültek a fiatal szállítmányozó generáció tagjaival, és megbeszélték a váltás körülményeit, amire meglátásuk szerint eljött az idő. Nem volt acsarkodás, háttér-lobbizás, gyűlölködés, kirekesztés, egymásra mutogatás.
A szakma meghatározó képviselőinek körében abban sem volt vita, hogyIszak Tibor (a baloldali képen) – korábbi társelnök – vegye át a staféta botot Kautz Istvántól, aki csaknem két évtizedig vezette az MSzSz-t, és akinek ez alkalommal is személy szerint is köszönetet mondjak, hogy az elmúlt évtizedben segítette, és támogatta a konferencia megrendezését. A szövetségben történt kulturált tisztség váltásra jó példa, hogy Kautz Istvántaz MSzSz tavaszi közgyűlése – közfelkiálltással – tiszteletbeli elnökké választotta, így továbbra is számítunk Kautz úr segítségéra, támogatására.

Még egy adalék a speditőr szakmában uralkodó légkör megértéséhez. Talán a kívülállókat, az újságírókat meglephette, hogy a régiek, az idén leköszönt generáció tagjai is itt vannak a konferencián. Erre egyszerű a magyarázat: szeretik a szakmát, és a kollégáikat is, akik egyúttal versenytársaik is. Elismerik egymás teljesítményét.
Idekapcsolódik, hogy Torma Imre az MSzSz főtitkára az év végén visszavonul, és helyét Péchy László veszi át, aki a Hamburgi Kikötő budapesti képviseletének vezetője."

A Magyar Közlekedési Kiadó Navigátor című szaklapja által odaítélt az „Év embere a szállítmányozásban" elnevezésű díjátEngelbert Liegl, a Liegl & Dachser ügyvezető igazgatója kapta. (A jobb oldali kép közepén.)
A Magyar Szállítmányozásért életmű díjat Cserte János, az Alba-Zöchling ügyvezető igazgatója (a jobboldali képen balra), és Mezei Gábor, a Hungarocamion nyugalmazott vezérigazgatója (a jobboldali kép jobb oldalán) kapta.
Szállítmányozási jubileumi díjat vehetett át a 10 éves fennállásért a Liegl & Dachser, a 20 éves működésért a Metcosped, és a Hungarokombi.

Strbik László

forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes