Vízlépcső nélkül nem lehet Dunát szabályozni

Nagy projektekre van szükség az Európai Duna Stratégia megvalósítása érdekében, vízlépcső nélkül pedig nem lehet a Duna szabályozásáról beszélni – mondták szakértők a Napi Gazdaság logisztikai konferenciáján.

Magyarországnak két lehetősége van az Európai Duna Stratégia kapcsán: a GDP egy százalékának megfelelő összeg befizetésével ennek kétszeresét kapjuk vissza, aminek jó befektetésével fejlődhet a vízi szállítás és minden kiegészítő terület, ha rosszul költjük el, akkor marad minden a régiben – mondta Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke a Napi Gazdaság logisztikai konferenciáján.

Doór szerint jelenleg nem állnak rendelkezésre projekttervek a témában, annak ellenére, hogy szükség lenne ilyenekre. A komplex fejlesztések milliós nagyságrendben teremtenének munkahelyeket, amelyek százezres számban az építkezéseket követően is megmaradnának, a környezetbarát energiatermelés és a vízi szállítás versenyképessé válása pedig megtérítenék a megvalósítás költségeit – tette hozzá.

Az elmúlt 20 év 13 szakminiszteréből 2 foglalkozott a vízi közlekedéssel – véli Szalma Botond, a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnöke. A Duna kétszer tíz sávos autópálya, csak nem használjuk – fogalmazott. A szektor problémái között említette a finanszírozási források hiányát, tapasztalatai szerint a vízi fuvardíjak mintegy 40 százalékkal estek vissza az elmúlt időszakban.

Vízlépcső nélkül nem lehet a Dunát szabályozni, ezt azonban nem 10-20, hanem 50-100 éves koncepció részeként kell tervezni az elnök szerint.

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes