Vitára bocsátják a közösségi közlekedés koncepcióját

A tervek között egységes menetrend és egységes tarifa és kedvezményrendszer szerepel. A megfelelő politikai döntéseket követően a közeljövőben vitára bocsátják a közösségi közlekedés koncepcióját, illetve a készülő személyszállítási törvényt – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára szerdán a Nyílt pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal címmel tartott vitanapon, Budapesten.

kerekasztal

Az államtitkár kiemelte: a személyszállítási törvényben egyebek közt szabályozzák az egységes menetrendet, az egységes tarifa és kedvezményrendszert, az egységes szervezet kialakítását. Újságírói kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta, hogy hamarosan a kormány elé kerül a vasút ez évi finanszírozására vonatkozó javaslat. Elmondta, azt is, hogy a tervek szerint még az idén további 5-6 bezárt vasúti vonalon indítják újra a személyszállítást.

A rendezvény megnyitóján Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a MÁV jelenlegi gondjai az állami szerepvállalás tisztázatlanságából, a vasúttársaság működési gyengeségeiből, hiányosságaiból adódnak. Kiemelte: a magyar vasút sorsdöntő időszakához érkezett, a közösségi közlekedés, a MÁV átalakítását nem lehet tovább halogatni, változásra van szükség, az utasokat előtérbe kell helyezni, továbbá el kell érni, hogy döntések ne szülessenek meg a vasutasok nélkül.
Az elnök-vezérigazgató részletekről, konkrét tervekről egyelőre még beszélt, ahogy mondta: előbb kell egy kormányzati döntés a vasút jövőjéről, aztán közösségi közlekedési stratégia, azon belül a vasúti koncepció, és e folyamatnak még csak az elején tartunk. Szarvas Ferenc úgy fogalmazott: ismert a MÁV komoly mértékű adósságállománya és alulfinanszírozottsága, és biztos, hogy egy lépcsőben nem lehetséges a problémák megoldása.

A MÁV-csoport leendő szerkezetéről beszélt hozzászólásában Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató- helyettese. Eszerint a MÁV-holding-koncepcióban a nemzeti vasúttársaságból kiválik az önálló pályavasút. A szakember szerint erős holdingot képzelnek el, amely a jelenleginél kevésbé önálló leányvállalatokat felügyel.
A Magyar Nemzet tudósítása szerint „A rendezvényen feltűnt Heinczinger István, a MÁV  korábbi vezérigazgatója, aki eddig a GYSEV Cargo vezetőjeként dolgozott. A lap kérdésére  hogy aggódik- e a MÁV-székház, illetve a MÁV Cargo eladása miatt indított kormányzati vizsgálatok miatt, azt válaszolta, hogy nincs félnivalója.”
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője azt mondta: a magyar vasút hét fő bűne a céltalanság, az önsorsrombolás, az igénytelenség, a fejlődésképtelenség, a bezárkózottság, a motiválatlanság, a némaság. Hozzászólásában az összehangolt közlekedés, a regionális szemlélet mellett érvelt.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes