A MÁV költségésszerűsítési, minőségi és stratégiai megfontolásokból visszaszervezi a felsővezeték-karbantartást a pályavasút üzletágához.
A MÁV jórészt monopolhelyzetben lévő beszállítóktól vesz igénybe számos olyan szolgáltatást, amelynek maga a MÁVis szinte a kizárólagos vevője is, s amelyet korábban épp tőle szerveztek ki.
Így olyan kölcsönös függések alakultak ki az állami társaság és a beszállítói között, amelyekben az előbbinek nagyobb a kiszolgáltatottsága Szarvas Ferenc, a társaság vezérigazgatója szerint. A felsővezetékek karbantartására például 2010-re olyan ajánlatot kapott a tenderen a MÁV a piac két kizárólagos szereplőjétől, amelyek elfogadhatatlannak minősültek. Ezért erre az évre csak csökkentett szolgáltatási szerződés született, igaz, opcióval 2012-re is.