Változnak a Csatorna alagútbiztonsági szabályai

Az Európai Vasúti Ügynökség (European Railway Agency – ERA) március 21-én kiadott jelentése szerint nincs valós oka az elosztott vonóerővel, több vonófejjel közlekedő motorvonatok kitiltásának a Csatorna alatt átvezető vasúti alagútból.

Az alagút biztonsági hatóságaként működő Csatorna Alagút Kormányközi Bizottság (Channel Tunnel Intergovernmental Commission – IGC) még 2010 márciusában fordult az ügynökséghez azzal a kéréssel, hogy vizsgálja felül az Eurotunnel egyes szabályainak módosítástervezetét.

Az ERA véleményét a biztonsági és működési szabályok tekintetében kérték, amelyek jelenleg korlátozzák a Csatornában használható vontató- és vontatott járművek körét, és kizárják az elosztott vonóerővel közlekedő vonatok közlekedését. A most publikált 44 oldalas dokumentumban az ERA megállapította, hogy a jelenlegi szabályozás nem felel meg az EU szabályoknak, nevezetesen az interoperabilitási és a vasútbiztonsági direktíváknak.

A kérdéses szabályozás a Csatorna üzemeltetésében szerepet játszó Canterbury Egyezmény értelmében született; megalkotásakor még nem léteztek az EU infrastruktúra különválasztására, nyílt hozzáférésre, biztonságirányításra és kölcsönös járműelfogadásra vonatkozó rendeletei. Mára azonban az Alagút a Transz-európai nagy sebességű vasúti pályahálózat része, így kiterjednek rá a kölcsönös átjárhatóságra vonatkozó műszaki előírások (TSI-k), így különösen a nagy sebességű vasutakra, a csökkent mozgásképességű személyekre és a vasúti alagutak biztonságára vonatkozók.

A Deutsche Bahn (DB) a jelentés kiadásának másnapján üdvözölte az ERA döntését, sajtóközleményük szerint ezzel fontos mérföldkőhöz érkezett az ICE vonatok bevezetése a Csatorna alatti alagúton keresztülhaladó pályára. A jelentés támogatja az IGC biztonsági szabályok megváltoztatására irányuló terveit, így a jelenleginél szélesebb körű lehet az alagutat használó operátorok járműparkja. Az ERA nem emelt kifogást sem a jelenlegi 400 méteresnél rövidebb, sem a több összekapcsolt motorvonati egységből álló vonatok közlekedtetése ellen sem.

Az ERA állásfoglalásának megjelenése után

az új biztonsági szabályok implementálása az IGC szerint hamarosan megtörténik.
Ulrich Homburg, a DB igazgatótanácsának tagja szerint „a jelentés megerősítette, hogy a DB és az IGC jó irányba haladt, amikor együtt dolgozott az ICE vonatok közlekedtetésének kiterjesztésén a Csatorna irányába. A jelentés ezen kívül arra is bizonyítékot szolgáltatott, hogy vonataink biztonságosan üzemeltethetők az alagútban”.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes