Utolsó szakaszát kezdi a 4-es Metró fúrópajzsa

Megkezdődött az utolsó alagútszakasz építése: elindult 4-es Metró déli fúrópajzsa a Népszínház utcai állomásról az első szakasz ideiglenes végállomása, a Keleti pályaudvar felé.

A korábban tervezett 6 hét helyett mindössze 4 hetet töltött karbantartással, illetve felkészítéssel az alagútépítő a megállóban, így, ha minden a tervek szerint alakul, és a BAMCO tartani tudja a korábbi ütemet, akkor június második felében – illetve az északi oldalon július elején – véget érhet az alagútépítés a 4-es metró első szakaszán – áll a DBR Metró Projekt Igazgatóság közleményében.

A déli pajzs április 12-én, északi párja 21-én érte el az utolsó előtti, Népszínház utcai állomást. Az előző, mintegy 450 méteres táv 5 hét alatt épült meg, most ugyanennyi van hátra. A budaival ellentétben a pesti oldal a tervezett, sőt helyenként a várakozásokat is felülmúló haladási sebességgel épül annak ellenére, hogy ezen a részen a talajviszonyok jóval változatosabbak, mint ahogy azt Budán megszokhatták az alagútépítők.

Az utolsó szakaszon sem számolnak jelentősebb műszaki nehézségekkel a szakemberek, bár – ahogy azt a DBR korábban is jelezte – az agyagos talajból kiérve, a pályaudvar előtti utolsó 150 métert részben kavicsos rétegben fogják megtenni a pajzsok, ami speciális előkészítő munkákat és nagyobb odafigyelést igényel majd.

Szerző: Világgazdaság Online

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes