Újabb lépés a Prága–Bécs–Budapest–Constanta/Athén korridor kialakításában

Menetrend szerint folyik a 7-es európai vasúti árufuvarozási korridor létrehozása, melyben a MÁV vezető szerepet vállal, ezáltal is erősítve hazánk nemzetközi szerepét. A vasúti árufuvarozás hét ország által összehangolt kiszolgálásával a jövőben jelentősen nőhet a vasúti árufuvarozás versenyképessége hazánkban.

A MÁV Zrt. szervezésében zajlott a hét országot érintő 7-es árufuvarozási korridor két meghatározó tanácsadó csoportjának megalakítása. A Budapesten, 2012. október 30-án tartott alakuló ülésen a vasúttársasági és a terminál tulajdonosi-üzemeltetői tanácsadó csoport alakult meg, melyek az üzleti szereplők oldaláról erősítik a korridor létrehozásának folyamatát. Az ünnepélyes aláírással létrehozott csoportok az őket érintő bármilyen döntésről véleményt alkothatnak, a csoportokhoz való csatlakozás a jövőben is nyitott.

Az Európai Parlament és a Tanács 913/2010/EU (2010. szeptember 22.) rendelete határozza meg az európai árufuvarozási korridorok kialakítását. A rendeletben szerepel a 7-es (Prága–Bécs/Pozsony–Budapest–Bukarest–Constanta illetve Prága–Bécs/Pozsony–Budapest–Vidin–Szófia–Thesszaloniki–Athén) létrehozása 2013 novemberétől. Magyarország a 7-es korridor kialakításában vezető szerepet tölt be, az ügyvivői testület vezetése mellett ellátja a szervezet titkársági teendőit.

A korridor kialakítása és jövőbeni működtetése során cél az érintett tagállamok és pályahálózat-működtetők együttműködésének erősítése, a fejlesztések, beruházások összehangolása. Emellett a hálózat használatának optimalizálása, a terminálok működtetésének összehangolása, uniós szinten harmonizált szabályok létrehozása, a kapacitáskezelés és a forgalomirányítás szabályainak összehangolása.

Az Európai Unió rendelete is tartalmazza, hogy az uniós belső vasúti piac létrehozása – különösen az árufuvarozás tekintetében – elengedhetetlen a fenntartható mobilitás megvalósításához. A nemzetközi vasúti folyosók létrehozása javít az infrastruktúra-használati feltételeken, a versenyképes árufuvarozást szolgálja, megfelelő feltételeket biztosítva az árufuvarozó vonatok közlekedéséhez, és lehetővé téve, hogy nehézségek nélkül jussanak át az egyik nemzeti hálózatból a másikba. A versenyképes árufuvarozást szolgáló európai vasúti hálózatot alkotó nemzetközi vasúti árufuvarozási folyosókat a transzeurópai közlekedési hálózatok (TEN-T) és/vagy az európai vasúti forgalomirányítási rendszer (ERTMS) folyosóival összhangban kell kialakítani.

forrás: magyarkozlekedes.hu


Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes