Új kihívások előtt a Közlekedésbiztonsági Szervezet

A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSz) 2006 januárjában vette át a jogelőd Polgári Légiközlekedés Biztonsági Szervezet feladatait. Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár az intézmény fennállásának első öt évét értékelő állománygyűlésen köszöntötte a KBSz munkatársait 2011. május 16-án, Budapesten – tájékoztatott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Az államtitkár jelezte, hogy a közeljövőben az Országgyűlés elé kerülhet a Szervezet működését szabályozó törvény módosítása. A rendezvényen részt vett és felszólalt Jenőfi György, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára is.

A légi, vasúti és víziközlekedési események szakmai vizsgálatát végző Közlekedésbiztonsági Szervezet 2006 és 2010 között 5559 bejelentést fogadott. A repülés terén évente 60-80, a hajózásban 10-15 esemény kapcsán indított szakmai vizsgálatot. A korábbi években jellemző 15-20 körüli vasúti esetszám tavaly kis híján elérte a negyvenet. A KBSz az elmúlt öt évben 406 eljárást zárt le biztonsági ajánlással. A vizsgálatok következtetései alapján megtett közlekedésbiztonságot fokozó intézkedések hozzájárulnak a balesetekkel járó halálos vagy súlyos személyi sérülések, anyagi kár és környezetszennyezés elkerüléséhez – hangsúlyozta Schváb Zoltán.
Az államtitkár kifejtette: a légi-, vasúti és víziközlekedési események szakmai vizsgálatáról szóló törvény főként az uniós jogszabályi környezet változásai miatt szorul részleges átdolgozásra. A változtatások célja a Közlekedésbiztonsági Szervezet által végzett szakmai vizsgálatok tartalmának az időközben átdolgozott uniós szabályokhoz igazítása, és az elmúlt időszakban szerzett gyakorlati tapasztalatok tanulságainak beépítése. A módosítás uniós irányelv alapján szabályozza újra a víziközlekedési balesetek és események különböző kategóriáit.

A jelenlegi szabályok szerint a Szervezet vizsgálati kötelezettsége csak a súlyos vasúti balesetekre terjed ki, a vasúti baleseteket és a váratlan vasúti eseményeket saját döntése alapján vizsgálhatja. A légiközlekedésben bevált gyakorlat átültetésével a KBSz a jövőben a vasúttársaság biztonsági szervezetét is felszólíthatja az ún. üzembentartói vizsgálat lefolytatására, amelynek eredményéről jelentésben kap tájékoztatást. A változással jelentősen bővül a Szervezet tevékenységének információs bázisa, ezzel javul a vasúti közlekedés biztonsága. Az új szabályozás nyomán a KBSZ a jelenlegi szakembergárdával akár a metró- vagy villamosközlekedésben bekövetkező baleseteket is vizsgálhatja majd.

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes