Új biztonságirányítási központ a MÁV-nál

A MÁV Zrt. ma átadott új biztonságirányítási és felügyeleti központja támogatja a fővárosi és elővárosi vasútállomások biztonságának javulását. A vagyonbiztonsági célokat is szolgáló, napi 24 órában, folyamatosan működő központba közel 200 kamera, mozgás- és nyitásérzékelő jele érkezik be.

A szolgálatot teljesítő vasútőrök az interneten keresztül befutó jeleket a központi terem falán elhelyezett 16 darab nagy kijelzős monitoron, illetve munkaállomásonként két asztali monitoron követik nyomon, és szükség esetén azonnal intézkednek. A térfigyelő kamerák rendszerei a fejpályaudvarok, valamint egyes vasutas települések tapasztalatai alapján mintegy 30–40 százalékkal csökkentik a bűnelkövetések, lopások, zsebtolvajlások valószínűségét.

A ferencvárosi pályaudvar közelében, a MÁV Vasútőr Kft. központjában 50,5 millió forintból kialakított biztonságirányítási és felügyeleti központban március elején kezdődött meg az üzemeltetés. A nemzetközi vasúti és hazai ipari tapasztalatok alapján megtervezett központ jelenleg mintegy 200 darab térfigyelő kamera képét, valamint riasztó, nyitás- és mozgásérzékelő jeleit fogadja a Déli és a Nyugati pályaudvarról, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a ceglédi, a szolnoki, a tatabányai, a vecsési és az üllői állomások területéről, továbbá a Déli összekötő vasúti hídról. A rendszer további bővítése jövő évben megtörténhet, amikor a tervek szerint más hazai vasúti helyszíneket (például Keleti pályaudvar, Győr vasútállomás, Budapest–Székesfehérvár vonal állomásai) is bekapcsolnak.
A központ kialakítása biztosítja, hogy az egyes helyekről érkező riasztások esetén – a figyelmeztető akusztikus jelzésen kívül – azonnal megjelenjen a szolgálati hely képe a monitorokon, ezzel segítve a helyszín gyors behatárolását és a szükséges intézkedések megtételét. Ha a riasztási esemény helyszínén tartózkodik mobil járőr vagy vasútőr, annak értesítése és helyszínre irányítása valós időben, a feladat meghatározással együtt megtörténhet. A magán-, illetve vasúti vagyont érintő, hatósági intézkedést igénylő esetekben a szolgálatot teljesítő vasútőr a rendőrséget is értesíti. Az események folyamatos figyelemmel kísérése és az elkövető mozgásának követése révén a rendszer segíti a felderítést, miközben a rendőrség vagy a mobil járőr folyamatos tájékoztatást kap a személyazonosításra alkalmas, az elkövető elfogását lehetővé tevő adatokról, információkról.
A vasúttársaság háromfokozatú védelmi felépítésének csúcsát jelentő biztonságtechnikai rendszer amellett, hogy érzékelhetően javíthatja az utasok biztonságérzetét, vagyonvédelmi funkciója révén és az évente 2,2 milliárd forintba kerülő élőerős őrzés egy részének kiváltásából adódóan hosszabb távon jelentős költségmegtakarítást eredményezhet.
A monitorfalon a projekt első ütemének megfelelően 16 darab 40 colos LCD monitor került felszerelésre, amely további 8 darab monitorral bővíthető. A kiegészítő szoftvert és a videófalat vezérlő számítógép alkalmazásával az egyes monitorok tetszés szerint összefoghatók és egy megjelenítő monitorként kezelhetők. A kezelőszoftverrel lehetőség van a videófal bemenetét biztosító számítógépek képernyőiről a kívánt felület kivágására és tetszés szerinti helyen történő megjelenítésére. Lehetséges a monitorfal valamennyi monitorján egy-egy állomás vagy szolgálati hely osztott képes megjelenítése is. A monitorokon azonnal megjelenik a vasúti szolgálati hely térképe és mellette szövegesen az intézkedés módja, az intézkedő vasútőrök, vasúti szervezeti egységek köre és elérhetősége. A központ kialakítása lehetővé teszi a kamerák által rögzített felvételek visszanézését, azok letöltését az adatvédelmi törvények figyelembe vételével.

Forrás: Magyarközlekedés

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes