Átépül a Deák Ferenc tér

A Budapest Szíve projekt keretében tovább folytatódik a Kiskörút felújítása. A korábbi ütem nem zavarta a közösségi közlekedést, de a Deák Ferenc tér átépítése miatt a villamosok nem érinthetik a teret.

 

A bevezetőben említett átépítés miatt október nyolcadikán üzemzárás után a 47-es és a 49-es járat végállomását – a tervek szerint december 20-án üzemkezdetig – az Astoriához helyezik át. Az ideiglenes végállomást (a váltó behelyezését) két nap alatt készítik el, ezért október 9-én és tizedikén a villamosok kúszóváltó használatával a Deák Ferenc tér irányú peron mellett a budai oldal felé vezető vágányon fordulnak vissza. Ekkor az utasoknak a mellettük lévő sínpárra kell leszállniuk, itt történik a felszállás is. Október 11-én hétfőn üzemkezdettől a járművek a Deák Ferenc tér irányú peronnál szállítják le az utasokat, majd áthaladnak a csomópont túloldalára. Az újonnan létesített váltón átjárnak a másik vágányra majd beállnak a Kálvin tér felé irányú megállóba.

1349_49_deak_081220

A betondzsungel helyett hamarosan egy élhetőbb közteret kapunk, ahol kiválóan elfér majd a villamos is

A lezárt szakaszon külön pótlóbusz nem közlekedik. A 9-es és a 109-es buszok az átépítés befejezéséig nem használhatják a vágányokat, ezért az Astoriánál a szálloda előtt, illetve a Deák Ferenc tér felé a villamospótló megállójában állnak meg. A Deák Ferenc téri leszállóhely (illetve a 109-es megállója) a Madách téri zebra után, míg a felszállóhely Kőbánya felé a Városház parknál lesz. Az éjszakai buszok megállói az Astoriánál és a Deák Ferenc téren változatlanok, kivéve a lezárás első hétvégéjét: október nyolcadikán az éjszakai üzemkezdettől tizedikén reggelig a 9-es busznál ismertetett helyen keressük a járatokat. Felhívjuk olvasóink figyelmét, hogy ekkor a 931-es buszra az Astoriánál a nappali 7-es buszcsalád megállójában tudnak felszállni.

1263897794karoly_03

 

Átépítés után így néz majd ki a Deák Ferenc tér. Előtérben láthatjuk az ideiglenes végállomást. A kép szélén a kiskörúti vonal lehetséges folytatását is ábrázolták a Bajcsy-Zsilinszky út felé

(forrás: http://www.budapestszive.hu)

A felújítás első ütemében széthúzzák a villamos vágányokat, közöttük és mellettük fákat telepítenek és jelentősen növelik a járdák szélességét. Az átépítés elsődleges célja, az eddig erre áthaladó autóforgalom jelentős csillapítása és a gyalogos felületek növelése. Későbbiekben átépül a metróállomás fogadóépülete is.

Forrás: iho.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes