Tovább csökkentek a balesetek az elmúlt háromnegyed évben

Tovább csökkent a személysérüléses közúti balestek és a balesetben meghalt személyek száma. Idén szeptemberben ugyanakkor többen haltak meg közútjainkon, mint egy évvel ezelőtt – tájékoztatott az ORFK-OBB.

A rendőrség előzetes statisztikai adatai alapján 2010. január 1. és szeptember 30.-a között összesen 12.263 személysérüléses közúti baleset történt, 8,57 %-kal kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában (akkor 13.412 volt). A halálos balesetek száma 13,62 %-kal, a súlyos balesetek száma 10,50 %-kal, a könnyű sérüléseseké pedig 7,31 %-kal csökkent.

A legfontosabb közlekedésbiztonsági statisztikai mutató mindenkor a balesetben meghalt személyek számának alakulása. Örömteli hír, hogy idén szeptember 30-ig 10,46 %-kal kevesebben vesztették életüket a hazai közutakon, mint 2009 első kilenc havában. A 612 főről 548 főre való csökkenés 64 emberi élet megmentését jelenti.

 

 

 

Az ittasan okozott személysérüléses közúti balesetek száma ugyancsak kedvezően alakult, hiszen a 2009. szeptemberi 1.758 balesettel szemben idén szeptemberben 1.382 ittas balesetet regisztráltak. A csökkenés mértéke az adatok alapján 21,39 %, mely jelentősnek mondható. Az ittasan okozott balesetek aránya az összes személysérüléses közúti baleseten belül kis mértékben változott, 11,99 %-ról 11,27 %-ra csökkent.
A balesetek okai között említésre méltó változás nem történt. Továbbra is első számú baleseti ok a gyorshajtás (az összes baleset 26 %-a), melyet az elsőbbségi jog meg nem adása (24 %), s a kanyarodási szabályok meg nem tartása (16 %) követ. Leggyakrabban a személygépkocsi vezetők okoztak balesetet, a 7.421 baleset 61 %-os aránynak felel meg. A tehergépkocsi vezetők a balesetek 9 %-át, az autóbuszvezetők pedig az 1 %-át okozták. Motorkerékpárosok az összes baleset 4 %-ának, a segédmotor-kerékpárosok pedig a balesetek 5 %-ának az okozásáért felelősek.
Továbbra is riasztó, hogy a kerékpárosok több közúti balesetet okoztak (az összes baleset 12 %-át), mint a tehergépkocsi vezetők és az autóbusz vezetők összesen, pedig a kétkerekűek közúti forgalmon belüli aránya ennél jóval kisebb arányt indokolna.

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes