Több ezer munkahelyet jelentene, ha magyar gyártótól vennénk buszokat

A Budapesten és Kaposvárott autóbuszgyártó üzemeket működtető NABI számításai alapján egy hazai autóbusz gyártása évente 3-4 munkahelyet érint (az autóbuszgyártói, beszállítói oldalon, és a kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtó külső szolgáltatóknál), így 500 darab új, hazai autóbusz beszerzése mintegy kétezer főnek biztosít munkalehetőséget a magyar autóbusziparban, míg közvetve további ezer embernek jelent megélhetést – írja a vezess.hu.

Jót tenne a magyar gazdaságnak, ha akár a külföldről hozható buszoknál másfélszer is drágábban, de magyar gyártótól vennének buszokat a közlekedési vállalatok – állítja a NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft.

A NABI üdvözli a Nemzetgazdasági Minisztérium múlt hét végén nyilvánosságra került előterjesztésének megállapítását, áll a cég közleményében, mely szerint a külföldről, központi támogatással beszerezett autóbusz még harmadával olcsóbb beszerezés esetén is többe kerül a magyar államnak, mintha az ugyanolyan paraméterű, komfortfokozatú autóbuszt magyar gyártótól rendelné meg. A NABI Sirius autóbuszcsalád kifejlesztése és gyártása kapcsán a magyar gyártó pontos számításokat végzett, amelyek hitelesen támasztják alá szerintük a minisztériumi javaslat megállapításait.

A Budapesten és Kaposvárott autóbuszgyártó üzemeket működtető NABI számításai alapján egy hazai autóbusz gyártása évente 3-4 munkahelyet érint (az autóbuszgyártói, beszállítói oldalon, és a kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtó külső szolgáltatóknál) így 500 darab új, hazai autóbusz beszerzése mintegy kétezer főnek biztosít munkalehetőséget a magyar autóbusziparban, míg közvetve további ezer embernek jelent megélhetést.

Emellett direkt bevételeket eredményez a költségvetésnek, így a magyar közlekedési társaságoknak még akkor is érdemesebb a cég szerint hazai gyártású autóbuszt választani, ha bizonyos külföldön gyártott típusok vételára harmada a magyar autóbuszokénak. A NABI közleménye szerint a hazai fejlesztés és gyártás fontos eleme a tudásalapú társadalomra alapozó elképzeléseknek. A magyar autóbusz-ipari szakemberek a mai napig a világ élvonalába tartoznak, azonban közülük sokan sajnos már így is külföldön találtak munkát, és félő, hogy a szürkeállomány elvándorlása folyatódna a hazai autóbuszipar nélkül.

forrás: vezess.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes