Tüntetések hétvégéje

Oszlatják az atomvonat tüntetőit – Kamion miatt borult fel a budapesti troliközlekedés – Tiltakozás Zalaszentgróton – Amerikában is fejlődhet a nagysebességű vasút – Új üzemeltető a Csalagútban – Virtuális vasúttal oktatják a skót mozdonyvezetőket. Híreink a hét elején.

title

 

Budapest | Magyarország — Elindult a Margit hídon a villamosközlekedés. A szerelvények immáron a teljes útvonalukon közlekedhetnek, napokon belül a közúti forgalom is helyreállhat. A híd felújításáról a mai napon egy részletes összefoglalóval jelentkezünk.

Zalaszentgrót | Magyarország — Faültetéssel tüntettek a 2007-ben bezárt Zalaszentgrót–Zalabér-Batyk vasútvonal újraindításáért az utasok. A rövid hat kilométeres szakasz helyett indítottak ugyan autóbuszokat, de azok a tüntetők szerint nem csatlakoznak rendesen a Zalaegerszeg–Boba vonal járataihoz.

Dahlenburg | Németország — Nem csitulnak a kedélyek a Franciaországból Németországba tartó atomvonat miatt. Amint már olvashatták a terelt útvonalon érkező szerelvényt tüntetők várták, a szerelvény végül 15 kilométerre a célállomása, Danneberg előtt megállt. A demonstrálók egy csoportja elkezdte felszedni a vasúti pálya ágyazatát amit a rendőrség gumibotokkal és vízágyukkal akadályozott meg. A rendőrség tárgyalni akart a tüntetőkkel, de erre nem voltak hajlandóak, ezért egyesével elszállítják őket a vonat mellől. A szerelvény várhatóan ma délelőtt folytathatja útvonalát.

Budapest | Magyarország — Kamion rongálta meg tegnap délelőtt az Ifjúság útján a kiálló trolivezetéket. A 350 méteren megrongált felsővezeték miatt a 75-ös és a 77-es troli nem tudott járni, de a szakítás akadályozta a vonalakra kiálló járműveket is, amelyeket szintén busszal kellett pótolni.

Florida | Amerikai Egyesült Államok — Amerikában is fejlődésnek indulhat a nagysebességű vasútvonalak kultúrája. Egy közelmúltban végzett kutatás szerint a felnőtt lakosság 62 százaléka használná a szupergyors vonatokat, főleg idő és pénz megtakarítása okán, de az intermodalitás is fontos szerepet játszott sokak döntésében. Egy Orlandoban rendezett konferencián november 8-án és 9-én az európai gyártók és üzemeltetők tapasztalatait is meghallgatják a tengerentúli szakemberek.

London | Anglia — Egy kanadai konzorcium veszi át az Eurotunneltől a következő harminc évre a London–Folkestone vonal (HS1) üzemeltetését. A vállalat 2,1 milliárd fontot fizetett az üzemeltetési jogért, a szakemberek maximum 2 milliárdos vételárat jósoltak. A vonal az Eurostar vonatait fogadja – egyelőre, hiszen a DB AG is pályázik londoni nagysebességű járatok üzemeltetésére. A brit szakszervezetek nem fogadták kitörő örömmel a tranzakciót.

Edinburgh | Skócia — Virtuális vasúttal oktatják a mozdonyvezetőket egy újonnan nyíló vonal ismeretére a ScotRail-nél. A program felületét HD felbontású felvételek alapján készítette a Network Rail a Gioconda segítségével. Az oktatás októberben kezdődött, a vonal azonban csak december 12-én nyílik meg.

forrás: iho.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes