Tengeri szállítmányozási trendek

A tengeri fuvardíjak 2006-os kicsúcsosodását követően a 2007–08-as időszakban folyamatos csökkenést tapasztaltak, elsősorban a távol-keleti importvonalon – mondta Nagy Péter, a DHL Globál Szállítmányozási Kft. tengeri szállítmányozási igazgatója.

A piaci keresletnek Európában és az Egyesült Államokban egyaránt jelentkező visszaesése megnövekedett kínálattal párosult, mivel az elmúlt években számos hajóstársaság bővítette kapacitásait új szállítóeszközök vásárlásával.
A drasztikus árszínvonal-csökkenés hosszú távon tarthatatlan veszteségeket rótt a hajóstársaságokra, a hajósok ezért szállítóeszközeik jelentős részének a piacról való kivonásával „mesterséges” helyhiányt idéztek elő. Ennek következtében az utóbbi fél évben megkezdődött a tengeri fuvardíjak drasztikus emelése és a különböző pótlékok bevezetése, elsősorban a távol-keleti importvonalon. Amerikai viszonylatban az ázsiaihoz hasonlóan nagy mértékű áremelés még nem történt, de számítani lehet rá a közeljövőben.

A cikk részletei ->
- vg.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes