Újabb fejezetéhez érkezett a rétestészta módján nyúló Alstom-szappanopera a fővárosban. Engedélyezési problémák, szerződésbontás és fellebbezés után küszöbön a kompromisszum?
Október 20-án mondta fel a főváros az Alstom Transporttal kötött szerződést, amely ellen a gyártó cég hamarosan fellebbezett. Ettől függetlenül Tarlós István főpolgármester egyszer már találkozott az Alstom képviselőivel azóta, a gyár viszont a Nemzeti Közlekedési Hatósággal november 11-12-én esedékes tárgyalássorozat után kíván csak egyeztetni Budapest önkormányzatával. A patthelyzet feloldása mindenképp az lenne, ha a metrókocsikat az NKH előírásainak megfelelően alakítanák át, és a hírek szerint ez elől egyik fél sem zárkózik el.
Látszik az alagút vége?
(fotó: Vörös Attila)
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség egy, magát megnevezni nem kívánó munkatársa szerint jogilag nem visszafordíthatatlan a helyzet. Az NFÜ jogi szakvélemányáben az áll, hogy az engedélyeztetés újabb megtagadása a 4-es metró építkezését, az ehhez igényelt uniós támogatást sodorhatja veszélybe. Az Alstom már huszonkét szerelvényt legyártott a 2-es metróvonalra, a BKV pedig 50 százalék előleget utalt át eddig a gyártónak. A 4-es metró uniós támogatásainak elszámolási határideje 2015, ha eddig az időpontig nem sikerül befejezni az építkezést, és beszerezni a járműveket, a költségeket teljes egészében a fővárosnak és a magyar államnak kell viselnie.