Átadták a Szolnoki Vasúti Járműjavító Telephely Pálmaház csarnokát

A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. a mai napon ünnepélyes keretek között átadta a Szolnoki Vasútijármű Javító Telephely úgynevezett Pálmaház javítócsarnokát, amely a vállalat stratégiai célkitűzésének megfelelően a cég hatékonyságjavítását szolgálja. A telephely-racionalizálási program befejezésével a társaság Közép-Európa egyik legmodernebb vasútijármű-javító bázisát alakította ki Szolnokon.

Az eseményen részt vett Hegmanné Nemes Sára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára, Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Zaránd György, a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. vezérigazgatója és Szalay Ferenc Szolnok polgármestere.

Az elmúlt két és fél év alatt végrehajtott három lépcsős fejlesztés első szakaszában a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. a közlekedés biztonságát szolgáló vágánymérleget helyezett üzembe Szolnokon, amely a motorvonatok – zárt szerelvény megbontás nélküli – mérlegelésére alkalmas. Ugyancsak az első fázisban létesült a korszerű, minden környezetvédelmi előírásnak megfelelő festőkabin, forgóvázmosó, valamint forgóvázfényező részleg is.

A fejlesztés második ütemében az Északi Járműjavító technológiájának, tevékenységének áttelepítése valósult meg, amire a hatékonyság növelése és a járműpark korszerűsítéséből adódó karbantartási igény csökkenése miatt került sor. Ennek során új üzemcsarnok-részeket alakítottak ki Szolnokon, amelyek egyrészt a vasútijármű-javítási folyamatok racionalizálására, másrészt az Északi Járműjavítóból átcsoportosított munkafolyamatokhoz tartozó gépek és technológiák telepítésére teremtettek lehetőséget.

A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. „nagyobb sebességre kapcsolt”, és a szolnoki átalakítási program harmadik ütemével azokat a beruházásokat valósította meg, amelyek egy vasútijármű- összeszerelő üzem kiépítésének feltételeit teremtették meg. Ennek eredményeként adták ma át a Szolnoki Vasútijármű Javító Telephely, az úgynevezett Pálmaház javítócsarnokát.

A modernizálás tette lehetővé például annak a hosszú távú szerződésnek a létrejöttét is, amelyet ez év augusztusában írt alá a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. és a Stadler Rail Csoport. Az együttműködés első fázisában a STADLER magyarországi vasútijármű-karbantartó cége egy több mint 900 millió forint összértékű szerződéssel, 60 darab, FLIRT típusú elővárosi villamos motorvonat forgóvázainak revíziójára, valamint magas szintű karbantartására adott megbízást a MÁV-GÉPÉSZET Szolnoki Járműjavító Telephelyének.

A Pálmaháznak nevezett javítócsarnok az 1970-es évek elején épült, az akkor a MÁV-hálózatán nagy számban üzemelő, a Ganz-MÁVAG által gyártott ABb, Bb típusú motorvonatok, majd később az M41-es dízelmozdonyok járműjavítói felújítására. Ezen járművek forgalomból való kivonását követően a csarnok a vágányhídmérleg javításnak, és a vasúti járműszekrények statikai vizsgálatára alkalmas mérőállomásnak adott helyet.

A MÁV járműkorszerűsítési törekvései eredményeként megjelenő dízel és villamos motorvonatok (FLIRT, Desiro, Talent, orosz motorvonat) tették szükségessé, hogy a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. egy olyan karbantartási helyszínt alakítson ki, ahol ezen járművek magasabb szintű javítását a megrendelő igényeinek megfelelően,a gyártói előírások betartásával, hatékonyan el tudja végezni. Az épület tetőszerkezetének kialakítása miatt pálmaháznak nevezett üzemcsarnok 154 méteres hossza erre jó lehetőséget biztosít. Az épületszerkezeti felújítások eredményeként a csarnokban, az említett emeltszintű javításon túlmenően lehetőség lesz új vasúti jármű összeszerelésére is, de ugyanakkor helyet biztosít hagyományos járművek javítására is.

A felújítás kiterjedt az épület tetőszerkezetének és csapadékvíz elvezetésének teljes korszerűsítésére. A tetőbevilágítást újonnan beépített polikarbonát lemezek biztosítják, melyek természetes fényt juttatnak a csarnokba. Ezzel az energiatakarékos, környezetbarát megoldással javultak a munkakörülmények is. Az oldalfalakon lévő üvegeket szintén polikarbonát lemezekre cserélték, emellett a falszerkezetek is teljes felújítást kaptak. A régi acélkapukat kicserélték automata, szekcionált, hőszigetelt kapukra. A csarnokban két 154 méteres, átmenő vágányon, újonnan kialakításra került egy 82 méter hosszú oldalaknás szerelőakna, és egy 72 méter hosszú, sín közötti szerelőakna, a hozzá tartozó infrastruktúrával. A csarnok padozata az erős igénybevételnek jól ellenálló, kéregerősített betonpadozat lett. Megújult a teljes világítási, fűtési, levegőhálózat-, áramellátási és tűzvédelmi rendszer is. A mai kor elvárásai szerint a csarnokba telepített gépészeti berendezések a mindenkori megrendelésekhez optimálisan igazodóan kerültek kialakításra

Forrás: magyarkozlekedes.hu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes