Sztrádaépítések milliárdos extrákkal

Az önkormányzatok megkérik a sztrádaépítésekhez kapcsolódó engedélyek árát. Egyebek mellett a fejlesztőknek földutakat kellett építeniük, óvódai fűtésfelújítást kellett elvégezniük ahhoz, hogy az adott helyhatóság áldását adja a építkezésre – derül ki a Népszabadság összeállításából, amely szerint messze a kőröshegyi völgyhíd volt a legdrágább kényszerépítkezés.

A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. és elődje, a Nemzeti Autópálya Zrt. 2002 óta 28 milliárd forintot fordított arra, hogy környezetvédők vagy az önkormányzatok hozzájárulásukat adják egy autópályaszakasz kialakításához.
A Népszabadság szerint az ominózus időszakban 1100 milliárd forintos költséggel megépült 500 kilométer hosszú sztrádaszakaszokkal kapcsolatos többletfeladatok további 150-180 milliárd forintos kiadást generáltak.

Az állami autópálya-beruházók adatai alapján készített összeállítás szerint a legdrágább kényszerépítkezés messze az M7-es kőröshegyi viakduktja volt. A Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakaszon azért kellett megépülnie a völgyhídnak, mert Kőröshegy képviselő-testületet nem járult hozzá, hogy a sztráda a terepszint alatt haladjon.

A cikk részletei ->

- Origo -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes