Szárnyal a Toyota Kínában és Japánban

Jól kezdődött az év a világ vezető autógyártójának: a Toyota tovább növelte részesedését hazai piacán.

Bő 50 százalékos növekedést ért el márciusban a Toyota hazai piacán. A világ elsőszámú autógyártója 204,5 ezer gépkocsit értékesített Japánban, ez pedig 51 százalékkal több az egy esztendővel korábbinál. Ennél is impozánsabb a gyártó luxusmárkájának teljesítménye: a Lexus az értékesítés 200 százalékos növekedéséről számolt be. A Toyota ezzel felülteljesített a piacon, amely 37 százalékkal bővült. A cég részesedése 50 százalékra rúg.

A jelentős növekedésben komoly szerepet játszottak a kormányzat autóvásárlást ösztönző intézkedései, amelyek elsősorban a hibrid Toyota Prius eladásait dobták meg. Az igazsághoz ugyanakkor az is hozzátartozik, hogy a gyártó eladásai alacsony bázisról emelkedtek nagyot, ha 2008 márciusához viszonyítjuk a számokat, csak 2,7 százalékos növekedést tapasztalunk.

A Toyota nem csak hazai piacán teljesített jól, komoly növekedést értek el Kínában is. A világ legnépesebb országában az egy esztendővel korábbinál harmadával több, 61 200 autót adtak el.

Ecoline

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes