Sűríthetik a szárnyvonalakat

Befejeződött az újranyitott mellékvonalak menetrendi egyeztetése. – Ma 122 éves Frankfurt am Main főpályaudvara. – Újra villanymozdonyok járhatnak a miskolci vonalon. – Éjszakai vonat a LÁEV-en. Híreink a hét közepén.


Budapest |  Magyarország —
Harminc önkormányzat adott be módosító javaslatot a nyáron újraindított mellékvonalak menetrendjével kapcsolatban, ezekről napokon belül döntés születik. Az elmúlt héten összesen öt helyszínen az érintett települések vezetői, a Regionális Közlekedésszervezési Irodák és a MÁV-START Zrt. képviselői tanácskoztak. Az iskolások és a munkába járók érdekeit szolgáló módosítás még szeptember elsejéig megtörténik, de a vonalak végleges menetrendje csak decemberre, a menetrendváltásra alakul ki.

Miskolc | Magyarország — Éjszakai különvonat indul a Lillafüredi Állami Erdei Vasút garadnai fővonalán Papírgyár állomásról augusztus 28-án 18:30-kor. A vonat sötétedésre ér fel, útközben Puskaporoson és Lillafüreden lesz rövid pihenő, majd Közép-Garadna állomáson ér véget a program, ahol távcsövekkel lehet az éjszakai égboltot megvizsgálni. A vonat 23 órakor indul vissza, ahol Papírgyáron csatlakozik az utolsó 1-es buszhoz.

Miskolc |  Magyarország — Helyreállították a sérült felsővezetéket Mezőkövesd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomások között. Így a vonalon újra villanyvontatással járhatnak a szerelvények, de még csak az egyik vágányon. A másik sínpár fölött várhatóan ma fejezik be a munkálatokat.

Frankfurt am Main | Németország — Ma 122 esztendeje, 1888. augusztus 18-án adták át a forgalomnak a Majna partján fekvő város központi pályaudvarát. Az akkor Centralbahnhof, ma Hauptbahnhof névre hallgató létesítmény csarnokának homlokzata neoreneszánsz, a kapcsolódó létesítmények klasszicista stílusban épültek Hermann Eggert és Johann Wilhelm Schwedler tervei alapján. A fejpályaudvaron napi 350 ezer utas fordul meg; a menetrendben 342 távolsági, 290 regionális és körülbelül 1100 gyorsvasúti járat szerepel egy átlagos napon. Ezek a vonatok a huszonnégy csarnokbeli vágányra futnak be, illetőleg az S-Bahn-vonatok egy része négy átmenő, földalatti vágányt is használhat.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes