Sikeres biztonsági kampánynapot tartott a MÁV

A MÁV Biztonsági Igazgatósága a rendőrség bevonásával közös akciót tartott a kiemelten kockázatos vasúti átjárókban április 21-én. A fokozott ellenőrzés és a rendőri jelenlét eredményesnek bizonyult: aznap egyetlen gépjárművel sem történt baleset a vasúti átjárókban, ezért az akció május végén folytatódik.

A MÁV Zrt. és a rendőrség a balesetek megelőzése érdekében fokozott ellenőrzést tartott az ország 38 kiemelten veszélyes vasúti átjárójában, amelyeket a vasútbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai és a baleseti statisztikák kiemelkedő számai, valamint az áthaladó forgalom nagysága alapján jelöltek ki: Budapesten négy, az ország többi területén megyénként két-három helyszínen tartottak ellenőrzéseket. Az akcióban a vasúttársaság közel 60 biztonsági szakértője több mint ötezer közúti jármű forgalmát ellenőrizte. A vasútbiztonsági szakemberek a sorompóknál várakozó járművezetők figyelmét felhívták a fokozott balesetveszélyre, egy lehetséges baleset következményeire, továbbá a közlekedési szabályok fokozott betartására. Az akció kiterjedt a fénysorompók, jelzőkészülékek és jelzőtáblák állapotának ellenőrzésére is: a szakértők megállapították, hogy a vasúti biztosítóberendezések az útátjárókban jól működnek, azonban a közúti jelzőtáblák több helyen rongáltak és hiányosak, illetve néhány kereszteződés útburkolatának nem megfelelő a minősége.

mav_vasuti_atjaro_motorvonat

Az útátjárós balesetek legfőbb oka az autóvezetők figyelmetlensége és a KRESZ előírásainak megszegése. A leggyakoribb szabálysértések a tavalyi ellenőrzések óta nem változtak: sebességtúllépés az áthajtáskor, illetve a fénysorompó tilos jelzése ellenére vágányokon való áthaladás. A gépjárművezetők negyede nem kapcsolta be biztonsági övét, egytizede pedig szabálytalanul – headset vagy kihangosítás nélkül – mobiltelefonált vezetés közben. Gyakori jelenség, hogy a gépjárművezetők nem néznek körül az átjáróba történő behajtás előtt, illetve csúcsforgalomban bent ragadnak a kereszteződésben, ahol tilos és életveszélyes megállni. A kerékpárosok sokszor kikerülik a leengedett sorompót, a gyalogosok pedig általában nem veszik figyelembe a fénysorompó és a félsorompó jelzéseit.
A közlekedőket érintő személyi sérüléseken túl mindez súlyos anyagi és erkölcsi kárt okoz a MÁV-nak. 2010-ben a vasúti átjárókban történt balesetek miatt 345 vonat több mint 18 ezer percet késett, mindez átlagosan egy-kétórás várakozást jelentett a vonaton utazóknak. Fontos hangsúlyozni, hogy semmi sem lehet annyira sürgős a közúton közlekedőknek, hogy végül ne érjenek célba.

Az országban több helyen végzett fokozott ellenőrzés és figyelemfelhívás eredményes volt, vasúti átjáróban aznap egyetlen gépjárművel sem történt baleset. Az akciót a MÁV Zrt. legközelebb május végén – és az ősz végéig még több alkalommal is – megismétli.

Részletesebb tapasztalatok területenként
Budapesten, Rákosrendező és Rákospalota-Újpest állomások közötti fénysorompó tilos jelzése ellenére 26 gépjárművezető haladt át az útátjárón. A rendőrök egy feljelentést és két figyelmezetést alkalmaztak kerékpárosokkal szemben.
Gödöllő állomás vasúti útátjárójában a rendőrök nyolc gépjárművet ellenőriztek, két gépjármű vezetőjét figyelmeztették és egy gépjárművezetőt ötezer forintos helyszíni bírság fizetésére köteleztek. 
Jászberény állomáson egy járművezetőt jelentettek fel, mert a fénysorompó tiltó jelzése ellenére haladt át, három kerékpárost figyelmeztettek a helyszínen, mivel nem a kerékpárutat használták.

A dél-dunántúli, Pécs környéki átjárókban a közlekedésrendészeti szabályokat az ellenőrzések idején nem sértették meg, a közúton közlekedők tilos jelzésen nem haladtak át, ezért rendőri intézkedésre nem volt szükség.
A dél-alföldi megyékben a rendőrök 20 gépjárművezetőt állítottak meg és ellenőriztek. Tilos jelzés ellenére öt jármű haladt át a szegedi rendező pályaudvar fény- és félsorompóval biztosított útátjárójában.

A Debrecen környéki ellenőrzések során a tilos jelzésen négy közúti jármű ment át, vasúti átjárón áthaladáskor összesen 92 szabályszegést követtek el. A rendőrség 58 feljelentést tett, 34 helyszínbírságot, figyelmeztetést alkalmazott a szabálytalankodókkal szemben. Püspökladány Baross utcai sorompójában 24 kerékpárost figyelmeztettek a rendőrök, mert a forgalommal szemben haladtak.

Miskolc-Tiszai pályaudvar sorompójánál a rendőrség négy helyszíni bírságot szabott ki kanyarodási szabályok be nem tartása miatt. Három gyalogost figyelmeztettek a közlekedési szabályok betartására. Füzesabony és Maklár között a vasúti átjáróban a rendőrök öt gépjárművezetőt figyelmeztettek relatív gyorshajtás miatt. Nyékládháza vasúti átjárójánál egy segédmotoros kerékpáros az útátjárón a tiltó jelzés ellenére megállás nélkül áthaladt, ezért a rendőrség szabálysértési feljelentést tett ellene.
Szombathelyen jelentősebb szabálysértés, piroson áthajtás nem történt, sebességtúllépés három esetben fordult elő.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes