Semmit sem nyerünk a vonalbezárásokkal

A kormány jövő évtől 33 vasúti vonalon felfüggesztené a személyszállítást, azonban az illetékesek nyilatkozataiból nem derül ki, pontosan mekkora megtakarítása és haszna származna az országnak a több ezer embert érintő intézkedésből. Mivel a közlekedési tárca nem válaszolt ezirányú érdeklődésére, a VG maga ment utána az ügynek.

Azt találtuk, hogy egy forintot sem nyerünk a vonalbezárásokkal, sőt többletköltségekre is számíthatunk. Ezek pedig végül a költségvetés kiadásait fogják növelni.

Mint ahogyan arról már korábban a Világgazdaság Online is beszámolt, januártól a közlekedési tárca felfüggeszti a személyszállítást 33 vasúti vonalon. Az intézkedés annak a nyáron meglebegtetett megtakarítási csomagnak a része, amellyel jövőre a kormány 40 milliárd forinttal csökkentené a közösségi közlekedésre fordított költségvetési kiadásokat a MÁV pazarló szervezetének átalakításával és a vasúti valamint az autóbuszos személyszállítás párhuzamosságainak kigyomlálásával.

Októberben azonban, amikor Hónig Péter közlekedési miniszter bejelentette a konkrétabb átalakítási terveket, kiderült: jövőre csak a párhuzamosságok megszüntetésével foglalkozik a kormány, ami elsősorban az említett vonalbezárásokat fogja jelenteni, a MÁV vízfejének lecsapolását inkább nem erőlteti, pedig ez elvileg megelőzte volna a vonalbezárásokat – írta összeállításában a Hírszerző.

A közlekedési miniszter nyilatkozataiból kiderült az is, hogy a 40 milliárdos megtakarítás tulajdonképpen csak 2,5 milliárdos vagy 8 milliárdos várt költségcsökkenést jelent majd a MÁV-nál. Mellesleg a reformhoz a MÁV-nak egy 48 milliárdos hitelt kell majd felvennie.

A tervezett megtakarítás fennmaradó részét az a MÁV Cargo értékesítésére kötött előnytelen szerződés fogja meghiúsítani, melyben a MÁV vállalta, hogy üzemképes állapotban tartja az egész vasúti hálózatot, hogy a Cargo teherszállítása zavartalanul működhessen. Ez azt jelenti, hogy a személyszállítás felfüggesztése ellenére a bezárt vonalakon is fenn kell tartani a pályát, ellenkező esetben a Cargo beperelheti a MÁV-ot szerződésszegésért.

További részletek->
- vg.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes