Részben bioüzemanyaggal repülne 2012-től a Lufthansa

Az Európai Bizottság 2012-től a légitársaságokra is kiterjeszti a szén-dioxid kvóta kereskedelmére vonatkozó rendszert, ami azt jelenti, hogy a kevesebb kerozint használó légitársaságoknak kevesebb engedélyt kell venniük

A Lufthansa a tervek szerint két éven belül alkalmazza a bioüzemanyagot a repülőgépek üzemeltetésére, a kerozinba keverve.

A német cég legfőbb versenytársa, a KLM (az Air France-KLM szövetség tagja) tavaly már végzett próbarepüléseket bioüzemanyaggal, s terveik szerint már jövőre ilyen keverékkel járnak majd a gépek.

Az amerikai Continental Airlines – amely a United Airlines céggel egyesülve hamarosan a világ legnagyobb légicége lesz – szintén kipróbálta a repülést biológiai úton előállított üzemanyaggal.

A légiközlekedés a globális széndioxid-kibocsátás 2-4 százalékát adja. Becslések szerint 2050-ben az ágazat kibocsátása elérheti a 2,4 milliárd tonnát, ami a jelenlegi mennyiség négyszerese.

Az Európai Bizottság 2012-től a légitársaságokra is kiterjesztette a széndioxid kvóta kereskedelmére vonatkozó rendszert. A kvótán felül szennyező anyagot kibocsátó légi cégeknek ugyanúgy a szabadpiacon kell majd többletengedélyeket vásárolniuk az európai rendszerben lévő bármely vállalattól, mint eddig is az iparvállalatoknak. Ez egyebek mellett azt jelenti, hogy a kevesebb kerozint használó légitársaságoknak kevesebb engedélyt kell venniük. (MTI)

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes