Érdekességek a logisztika világából, 4.

A fontos intralogisztikai funkciók kiszervezése a regionális kereskedelmi piacok növekedése és a fokozódó raktár kapacitási igény a nyugat-európai raktártechnikát ajánló vállalatok forgalmát a jövőben tovább emeli.

(folytatás)
Intralogisztikai trendek.
A fontos intralogisztikai funkciók kiszervezése a regionális kereskedelmi piacok növekedése és a fokozódó raktár kapacitási igény a nyugat-európai raktártechnikát ajánló vállalatok forgalmát a jövőben tovább emeli. Szakértők szerint a raktári logisztika forgalma (a 2005-ös 19.7 mrd euróról) 2012-re 25.4 mrd euróra nő. A költségnyomás miatt fokozódó igény mutatkozik a "multi-user" raktári berendezések iránt, mivel ezek üzemeltetési költségei alacsonyabbak, mint a speciális raktáraké. Ezért előreláthatólag 2010-ig megsokszorozódik az elosztó központok száma regionális raktárak formájában. Az élőmunka költségei és mivel a piaci bevezetéseket minél előbb végre kell hajtani, a keresletet az automatizált raktárak felé irányítja. Egyre nagyobb szerephez jut a rádiófrekvenciás (RFID) azonosítás használata. Vélemények szerint 2010-ig a raktárak automatizáltsága mintegy 28-30 %-kal növekszik.
Egyéb hatások.
A piac fejlődésére egyéb, jelentős trendek gyakorolnak majd hatást, mint a termelésnek az alacsony(abb) munkabérű kelet-európai országokba telepítése, valamint az e-kereskedelem térhódítása. A termelési részlegeknek kelet-európai országokba történő telepítése éppen olyan következményekkel jár(hat), mint a logisztikai funkcióknak éppen ezen országok javára történő eltolódása. A Kínából kiinduló fokozódó import viszont ezen folyamatok ellen hatnak majd. Ezen kívül a jövőben a fúziók és akvizíciók emelkedő számát is figyelembe kell venni – a cégek egyre nagyobb mértékben helyezik ki belső logisztikai funkcióikat – raktározási költségeik csökkentése és a hatékonyságuk növelése céljából. Ez együtt járhat majd a megbízható raktározási szolgáltatók, illetve szolgáltatások iránti növekvő kereslettel egész Európában.
Egy (város-elkerülő) útépítés története és tapasztalatai.
A közelmúltban nyitották meg a HATVAN városát (kelet felől) elkerülő út 3.2 km-es új szakaszát. A beruházás 3.5 mrd forintba került. A beruházás feladata: csökkenteni a Heves-megyei városon átmenő forgalmat, ezzel javítani a lakosság életminőségét.. Az új útszakasz közvetlen összeköttetést létesít a Szolnokra vezető 32. számú és a 3-as főút, illetve az M3-as út között. A beruházás részeként megépült egy teljesen új csomópont, amely lehetővé tette az M3-asra történő le- és felhajtást.
Hátrányos helyzetben (volt) egy város.
Korábban Hatvan teherbíró képességét jelentősen meghaladó mennyiségű személy-és teherforgalom haladt át a 22.000 lakosú településen, csak amiatt, mert az Észak-kelet Magyarországot a fővárossal összekötő utakról lehetett Jászberénybe vagy Szolnokra eljutni, illetve hogy a két város felől elérje valaki a M3/3-as tengelyt. Másoknak a Hatvan belvárosán történő áthaladás jelentette az egyetlen összeköttetést a 32-es út és a Salgótarján felé vezető 21-es út között. Az elkerülő szakasz átadásával ettől a tranzitforgalomtól mentesül Hatvan, egyidejűleg csökken a balesetveszély és a levegő szennyezettsége is.
Korrekt versenyeztetés – szakszerű bonyolítás.
A várost elkerülő út megépítésére közbeszerzési eljárást, pályázatot írtak ki. Ezt az EGUT Zrt. vezette E-B-H 2005- Közös Vállalkozás nyerte meg, amelynek további tagjai: a Betonútépítő Zrt és a Hídépítő Zrt voltak. Az építkezés 2005-végén indult. A földmunkák 420.000 köbméter megmozgatását jelentették. Az építkezés során két körforgalmú és egy különszintű autópálya-csomópontot építettek. A 26 méteres sztráda híd mellett még egy további hidat is létesítettek, amely a Budapest-Miskolc vasútvonal felett ível át. Az építkezés a jelzett határidőn belül készült el. A projektet teljes egészében a megrendelő UKIG, Útgazdálkodási – és Koordinációs Igazgatóság által kezelt ÚTPÉNZTÁRBÓL finanszírozták
A munka folytatódik.
Az UKIG megbízásából azóta is több száz kilométernyi útszakaszt építenek vagy újítanak fel sokmilliárd forint értékben. "A projektek célja, hogy a jó minőségű, megújult utakon, az eddiginél biztonságosabb körülmények között lehessen autózni Magyarországon" hangsúlyozta az UKIG EU-koordinációs igazgatója.
(Közlekedési) magatartás-normák.
A biztonságos közlekedés előmozdítását, a közlekedési morál javítását, a jogkövető magatartás elvárásait volt hivatott kifejezni az a gesztus, hogy a Hatvan városát elkerülő új útszakaszon elsőként a helyi AUTÓSISKOLÁK TANULÓVEZETŐI hajthattak végig…
Az MPL (a Magyar Posta Logisztikai Üzletága) sikere.
A közelmúltban az MPL minden üzleti, valamint belső szolgáltatói folyamataira kiterjedően megszerezte, elnyerte az ISO 9001-2000 szabvány szerinti tanúsítást. A Magyar Posta minőségirányítási rendszerének kiépítése évekkel azelőtt kezdődött az egységes társasági szintű MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI KÉZIKÖNYV kidolgozásával és az MPL termékeinek, szolgáltatásainak, üzleti folyamatainak rendszerbe szervezésével. Később megindult a minőségirányítási rendszer modulszerű kidolgozása és az első termék, illetve szolgáltatáskör (komplex raktárlogisztika, az árufuvarozás, gyorsposta szolgáltatás egy-egy elemei) tanúsítása.
Fejlesztések kényszere Kínában.
Egy angliai piackutató cég (Transp. Intell. LTD) a Kínába és Kínán belüli szállítási körülményeket (is) vizsgálta. A különböző gondok és nehézségek listája hosszú: első az állami szabályozás (főleg importnál), a túlzott bürokrácia, a nem kielégítő közlekedési hálózat és az elosztó létesítmények hiánya. Egyelőre – nincs megfelelő oktatás – sem gyakorlati, sem stratégiai szintű. Ilyen körülmények miatt egyes külföldi cégek – mint például a DHL – saját oktatást tart fenn a nagyobb városokban; összbevételének 3-4%-át oktatásra fordítja. Nehézség még az IT-szabványok hiánya, a rendszer és berendezés egységesítés kezdetleges, az energiaellátás megbízhatatlan. A szállítási költségek akár 50%-kal is meghaladhatják a japánt, az európait. A gondok felszámolására a központi irányítás óriási erőfeszítéseket tesz; gőzerővel dolgozik a logisztikai infrastruktúra és a szállítás fejlesztésének tervén. Nyilvánvaló, hogy ha Kína nem lép gyorsan, gazdasági lendületét és előnyeit elveszítheti például Vietnammal szemben.

Kunvári Antal

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes