Érdekességek a logisztika világából, 2.

Több mint 10 éve gyárt emelő targoncákat Európa számára a franciaországi ANCENIS -ben a TOYOTA. Az üzemhez a teremelőcsarnokokon kívül tartoznak még a hegesztő- és lakkozó részleg, áruszállítás, pótalkatrész előállítás, a képzési központ és végül egy, a különleges vevői igények kielégítésére szolgáló konstrukciós tervezőrészleg.

A targoncagyártó TOYOTA minőségjavító módszerei.
Több mint 10 éve gyárt emelő targoncákat Európa számára a franciaországi ANCENIS -ben a TOYOTA. Az üzemhez a teremelőcsarnokokon kívül tartoznak még a hegesztő- és lakkozó részleg, áruszállítás, pótalkatrész előállítás, a képzési központ és végül egy, a különleges vevői igények kielégítésére szolgáló konstrukciós tervezőrészleg.
A termelési folyamat.
Ez utóbbi megjelölés egyenes vonalban játszódik le az áru beérkezésétől a kiszállításig. A külső szállításból származó egységeket a beérkezésnél minőségi ellenőrzésnek vetik alá. Ez a vizsgálat – kontrolling – hosszú évek óta együttműködő partner beszállítók és a közelben lévő hegesztőüzem gyártmányai esetében szúrópróbákra korlátozódik. Az ellenőrzés után az áruk a termelés előkészítőbe kerülnek. Itt vagy közvetlenül látják el azokat KANBAN kártyákkal és közbenső raktározásra viszik, vagy az előszerelésbe szállítják, ahol részegységekké állítják össze és így kerülnek a kártyával együtt közbenső raktározásra. A munkatársak mind az alkatrészeket, mind az alcsoportokat vételezik a Kanban közbenső raktárból és azokat közvetlenül a futószalagok mellett elrendezett, leállítható rendszerhez szállítják. Itt a munkatársak leveszik a részeket a szalagról és egybeépítik. A szemben lévő csarnokból szállítják ki a futóművet, és mint első részegységet a szalagra helyezik. Külön szállítják az abroncsokat, az emelő szerszerkezeteket, az ellensúlyokat, amelyeket egy későbbi termelési egységben építenek be. Valamennyi alkatrészt és a részegységeket előre lakkozzák, mielőtt a termelésbe kerülnének.
Ellenőrzés
A gyártás végén következik az ellenőrzés: a motorok vizsgálata, beleértve a kipufogógáz mérését, és mielőtt a targoncák a kiszállító raktárba kerülnének, a hidraulikai rendszert, a fékeket és más részegységeket funkciós vizsgálatnak vetik alá.
Rövid átfutási idő.
A TOYOTÁNÁL általában különböző termékeket állítanak elő egy szériában. Az ANCENIS- i üzemben ezek belső égésű motorral meghajtott, valamint elektromos targoncák 1.5 és 5 to közötti hordozóképességgel. A megfelelő működés érdekében az alkatrészeket időben kell szállítani. Így a gyártás első részénél, a futómű felállításánál már készen állnak a targoncához illeszkedő kábeldobok, hidraulikus csövek, és kormánytengelyek. A szalag mellett tárolják a következő targonca gyártásához szükséges alkatrészeket is. Egy előre meghatározott várakozási idő után a szalag továbbhalad, és a futómű eléri a következő helyzetet, ahol a további részegységeket beépítik. Ilyen módon a targoncát lépésenként építik készre. A végén egy teljes egység hagyja el a szalagot. A TOYOTA megbízások szerint dolgozik, rövid átfutási időkkel. A megbízásokat a beérkezés sorrendjében regisztrálják, tervezik és dolgozzák fel. Az átlagos szállítási idők a menedzsment véleménye szerint olyan rövidek, hogy más rendszerrel ezt (a határidőt) nem lehetne elérni, betartani..
A "JIDOKA" sikeres alkalmazása.
A TOYOTÁNÁL minden területre és kézi műveletre részletes FELADATLEÍRÁS található. Ez nemcsak a részegységek szerelését fogja át, hanem a megadott ellenőrző lépéseket is. Amikor az első helyzetben felrakják a futóművet és elhelyezik a kábeldobokat és a hidraulikai csöveket, a munkatársak egyidejűleg ellenőrzik a lakkozás és hegesztési varratok minőségét is. Ezt a lépést "JIDOKÁNAK" nevezik. A következő csoport munkáját az utána következő csoport ellenőrzi. Ebben különbözik a TOYOTA rendszere valamennyi egyéb rendszertől. A lehetséges hibákat azonnal felismerik, kiküszöbölik, hogy ne haladjanak tovább a rendszerben. Ily módon a termelési folyamat során történő közvetlen ellenőrzés révén bizonnyal megtakaríthatók a hosszadalmas és költséges tesztek és minőség-ellenőrzés a termelés(i folyamat) végén.
Belép az "ANDON".
Hiba esetén a szalag mellett dolgozó munkatárs megnyom egy billentyűt a munkahelyén. Ilyenkor lép működésbe az u.n. ANDON. Ez egy jelzőtábla, amely minden egyes termelési szalag mellett fel van szerelve és betekintést nyújt a termelés – gyártás pillanatnyi állásába. Minden gyártási egység egy számozott mezővel van megjelölve, amely világít, ha a munkatárs megnyomta a billentyűt. Egyidejűleg háttérzene szólal meg, amely akusztikus módon is figyelmezteti az előmunkást és a mestert, hogy hiba keletkezett. Ha a hibát nem lehet az ütem idején belül megoldani, megállítják a szalagot, amely csak a probléma megoldása után indul el és halad tovább.
Magas minőségi igények.
Az elmondottakból nyilvánvaló, hogy jelentős különbség van valamennyi egyéb rendszer és a TOYOTA termelőrendszere között. E Cégnél a legfontosabb az, hogy teljesen hibátlan terméket dolgozzanak fel a továbbiakban. Az előre meghatározott ütemidő betartása másodrangú. Más gyártási eljárásoknál az ütemarányok és a darabszám áll az előtérben. Valószínűsíthető, hogy ily módon "apróságokat" elnézhetnek a termelésben, amelyeket aztán később – a késztermékben kell megjavítani.
SICHELSCHMIDT a biztonságért.
Az Európában jól ismert (mint az 1 és 21/22 j.ex- robbanásvédett zónákban alkalmazott robbanásvédett kivitelben készült elektromos targoncák fejlesztésének és gyártásának szakértője) teljes, nem kötöttpályás anyagmozgató eszköz – programot kínál erre az igen igényes alkalmazási területre. A spektrum a kézi villás targoncától a vonórúddal vezetett eszközökön, harántüléses és oldalnyomású tolórúddal rendelkező targoncákon keresztül a három- és négykerekű ellensúlyos rakodókig terjed.
Figyelemreméltó megoldások.
Az eredeti eszközök mintaszerű választékát mutatta be nemrég a SICHELSCHMIDT. Kínálatával a Cég olyan felhasználókhoz fordul, amelyek biztonsági okokból u.n. ex-szállítóeszközök használatára kényszerülnek. Valamennyi ilyen eszköz a robbanásvédelem követelményeinek megfelelően van megszerkesztve – ez ténylényegesen nagyobb biztonsági és teljesítményszintet tesz lehetővé, mint az átépített, hagyományos szállítóeszközök.
Saját fejlesztésű, ASM- hajtóművek rendszerbeállítása.
Valamennyi szállítóeszköz ASM- hajtóművel van felszerelve – amely, mint a háromfázisú technika úttörője – a SICHELSCHMIDT fejlesztett ki. Ezek a hajtóművek nemcsak a magas teljesítményükkel, csekély energiafogyasztásukkal és kiváló szabályozhatóságukkal tűnnek ki. Fenti előnyökön kívül minimális szervizráfordítást igényelnek. (t.i. hermetikusan tokba vannak zárva – ez fontos biztonsági szempont az ex-területen.)
A HPS 20 előnyei.
A Cég újdonságai közé tartozik egy kézi villástargonca, robbanásvédett, az ATEX szabályainak megfelelő kivitelben. A HPS 20 jelű targonca 2000 kg. tömegig képes nehéz terheket mozgatni, be- és kivezető görgők gondoskodnak az optimális raklapkezelésről. Az egész konstrukciót hosszú élettartamra és egyenetlen környezeti feltételekre tervezték. Jó tulajdonságaival a HPS 20 nemcsak a robbanásveszélyes területeken, hanem az élelmiszeriparban sőt, higiéniai szempontból érzékeny területeken is sikerrel alkalmazható.
(f.:SM.107.)

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes