Pénzükre várnak a feltáró út építő fuvarosok

Az április végi útbontások után kedden újabb alvállalkozók kezdtek figyelemfelkeltő akcióba az M7-es zalakomári szakaszánál, mert nem kapták meg több mint 43 millió forintos követelésüket.

Andalics Ferenc, a követeléskezelő Scorpio 2001 Bt. üzletvezetője azt mondta: hét fuvarozó vár január óta arra, hogy az autópálya körüli feltáró utak építésénél végzet munkájáért megkapja a pénzét.

Gépeikkel, szállítójárműveikkel egy magántulajdonú homokbányánál gyülekeztek kedden reggel. Képviselőjük szerint, ha ezen a héten nem tudnak megegyezni a megrendelői láncolat felettük álló cégeivel, akár a törvénysértést is vállalva nekilátnak az utak bontásának.

A mostani megmozdulás kapcsolatban áll az április végi akcióval, amikor mintegy 43 millió forintos kifizetetlen követelései miatt az Ittasofőr Kft. megbízásából munkagépekkel elkezdték bontani a sztráda környékén lévő mezőgazdasági feltáró utakat. A társaság ugyan néhány nap múltán megegyezett a fő megrendelő Porr Kft.-vel, de eddig csak 20 millió forintot kapott, a fennmaradó összeg elszámolása, általuk pontatlannak tartott felmérések miatt azóta sem történt meg – mondta el Andalics Ferenc.

A keddi figyelemfelkeltő megmozduláson most azok a fuvarozók jelentek meg, akik korában ugyanezeknek az utaknak az építésénél dolgoztak szállítóként vagy az anyag bedolgozóiként. Képviselőjük úgy fogalmazott, hogy a bonyolult megrendelői láncolat miatt pontosan már azt sem tudják, kinek kellene kifizetnie a feléjük fennálló tartozást, de szándékaik szerint büntetőfeljelentést is tesznek.

Április végén Gaál Zoltán, a ZalaSprint-M Kft. építésvezetője arról számolt be, hogy mintegy 24 ezer tonna mészkő és töltésföld felhasználásával ők készítettek el az M7-es autópálya munkálatainak részét képező négy mezőgazdasági utat. Miután a cég a közvetlen megrendelőtől nem kapta meg a tavaly elvégzett munka teljes ellenértékét, a követelését eladta az Ittasofőr Kft.-nek.

A több mint 40 millió forintos követelést megvásároló cég ügyvezetője, Mészáros László tudomása szerint "tipikus lánctartozásról van szó", miután az M7-es építése során több alvállalkozói szinten keresztül kapta meg és végezte el a konkrét munkát a ZalaSprint-M Kft. A munkáért 83,6 millió forintot kellett volna fizetnie a megrendelő Nyírút Építőipari és Kereskedelmi Kft.-nek, de csak 40,6 millió forintot utalt át.

A meglehetősen bonyolult megrendelői láncolatról az érdekeltek azt mondták: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megkezdett autópálya-építés nyertese a PVT-M7 Konzorcium volt, amelyben a Porr Építő Kft. a fő résztvevő. A Porr a Mező-Bau Invest 09 Kft.-vel szerződött erre a munkára, ez a cég pedig alvállalkozóként vonta be a balatonfüredi Kutas B.B.B. Kft.-t, e két társaság vezetői között ráadásul azonos személy is van.

A balatonfüredi székhelyű társaság a nyíradonyi Nyírút Kft.-nek adta tovább a megrendelést, amely végül a ZalaSprint-M Kft.-től vásárolta meg az út építéséhez szükséges anyagot. A Nyírút Kft. vezetői ellen ugyanakkor hasonló ügy miatt már büntetőeljárás folyik.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes