Perelné a MÁV a Bombardiert – baj van a fékekkel

A három éve forgalomba állított Talent motorvonatok fékproblémái miatt a MÁV vizsgálja a Bombardier elleni per lehetőségét, és bár döntés még nincs, az eljárás valószínűleg csak akkor kerülhető el, ha a járműgyártó vállalja a fékek javítását és felszámolja a Talentek többi hibáját is – írta a Népszabadság szerdai számában. (MTI)

A lap szerint a MÁV hamarosan másodszorra is kénytelen lesz kivonni a forgalomból a négy éve vásárolt motorvonatokat. A Győr és Bécs között közlekedő, egyenként 4,3 millió euróért beszerzett tíz szerelvényt először tavaly küldték kényszerpihenőre, áprilisban azonban három ismét alkalmatlanná válhat a közlekedésre. Gyártójuk, a kanadai-német Bombardier próbálja elkerülni az egymillió eurós javítási számla kifizetését.

A Talentek féktárcsái a szállítási szerződés alapján elvárható 600-700 ezer kilométer helyett már 350-400 ezer kilométer futás után elkopnak, ami balesetveszélyessé és közlekedésre alkalmatlanná teszi a vonatokat. Ezt a Bombardier kezdetben a mozdonyvezetők „agresszív vezetési és fékezési szokásaival” próbálta magyarázni, de immár a MÁV hálózatát is okolják a meghibásodásokért – írta a Népszabadság, hozzátéve: a Bombardier szerint a garanciális javítások költsége nem a céget terheli.

A lap úgy tudja: az eddigi tárgyalásokon a kanadai-német cég azt próbálta elérni, hogy a MÁV a vonatok Magyarországra érkezésétől számolja a garanciális időtartamot. Ha így tenne, a jótállást már februárban lejártnak kellene tekintenie, és a javítások költségét is vállalnia kellene. A MÁV-nál viszont a szerelvények szolgálatba állításához kötik a garanciális időszak kezdetét, így a javításokat novemberig még a Bombardierrel fizettetnék.

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes