Összekapcsolódó kombináltfuvar-piacok

Számos elvárásnak kell megfelelnie az érintett országok áruszállító rendszereinek ahhoz, hogy felpezsdüljön az Európa és Ázsia közötti kombinált fuvarozási rendszer. Erre – egy régiós szakaszon – jó példa az RCC most indult, magyar–román kíséretlen kombinált fuvarja.

 

Huszonegy országban több tucat vasútvonalat érint az Európa-Ázsia kombinált áruszállítási rendszer, de az ide tartozó egyes vonalak minősége és műszaki jellemzői is nagyon eltérőek. Ahhoz, hogy a két földrészt közötti fuvarozás fellendüljön, számos területen fejlesztés, esetenként zöldmezős beruházás szükséges. Minderről azokban a rendelet mellékletekben számol be a Magyar Közlöny pénteki száma, amelyek a két földrész közötti kombinált fuvarozás szervezési és üzemeltetési szempontjairól ez év februárjában született egyezményhez kapcsolódnak.

 

A mellékletek felsorolják a kombinált áruszállítás által érintett összes részterület (infrastruktúra, logisztikai szolgáltatások, közbenső állomások jellemzői, a kombinált szállításban részt vevők komphajók, stb.) jelenlegi és elvárt tulajdonságait is. Így például az új vasútvonalakat már legalább 120 kilométeres óránkénti sebességgel kell tervezni, s törekedni kell ezen sebességre való alkalmasság elérését a mostani átlagosan 90 kilométer/óra sebességre alkalmas vonalakon is. Növelni kell a megengedett tengelyterhelést is, az óránként legfeljebb 120 kilométeres sebességű tehervonatok esetében 20 tonnáról 22,5 tonnára.

 

Magyarországot hat olyan vasúti útvonal szeli át, amely érintett az Európa-Ázsia kombinált fuvarozásban, és kilenc olyan terminál van (Békéscsaba, Budapest-Józsefváros, Budapest kikötő, Debrecen, Miskolc-gömöri pályadvar, Sopron, Szeged-Kiskundorozsma, Szolnok és Záhony), amelyeken e szállítmányok átrakása történik. Egy átrakó, a Záhony-csapi esik a 12-ből Magyarországra azok közül, amelyeken a nyomtávolság változása miatt át kell rakni a rakományegységeket, és kicserélni a vonatkerekeket.

 

A hazai kombinált áruszállítás szempontjából jelentős előrelépésről számolt be a napokban a Rail Cargo csoport idén létrehozott tagja, a Rail Cargo Carrier (RCC): elindult első irányvonata a budapesti BILK Terminálról Railport Arad – Curtici (Románia) állomásra. A magyar-román kíséretlen kombinált fuvart a csoporthoz tartozó Hungaria Intermodal Kft. megrendelésére szervezte meg és bonyolítja le. Az RCC már dolgozik a BILK-Ploiesti közvetlen intermodális vonatforgalom indításán is.

forrás: MLSZKSZ.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes