Országosan egységes mobilfizetés a közlekedésben

A kormány elfogadta, így a közeljövőben kihirdethetik a törvény alapján létrehozandó Nemzeti Mobil Fizetési Rendszer kormányrendeleti szintű részletszabályait. A rendszer a mobiltelefonos fizetési technológiát felhasználó egységes állami platformként működik majd, első lépcsőben a parkolási közszolgáltatások és az autópálya matricák elektronikus értékesítésében. A korszerű megoldásnak köszönhetően az igénybe vevők gyorsan, kényelmesen, költség- és készpénzkímélő módon egyenlíthetik ki egyes közszolgáltatások díjait. Közlemény.

A kormány nemzeti mobil fizetési szervezetként a kizárólagos állami tulajdonú Nemzeti Mobil Fizetési Zrt.-t jelöli ki. A társaság díjbevételeiből fedezi működési költségeit. Az ügyfél az igénybe vett szolgáltatáson felül a már működő rendszerekhez hasonlóan kényelmi díjat fizet. E díj mértéke (szolgáltatástól függően 50-100 forint) azonban elmaradhat a jelenlegi szolgáltatók által alkalmazott szinttől.

A Nemzeti Mobil Fizetési Rendszerrel államilag garantált, a piaci viszonyoktól függetlenül mindig elérhető, egységes elektronikus platformon alapuló közszolgáltatás jön létre egyebek mellett a parkolási és autópályadíjak, a közösségi közlekedési menetjegyek mobil fizetésére. Minden közszolgáltató köteles lesz az országosan egységes rendszert igénybe venni szolgáltatásainak mobil értékesítéséhez. A jelenleg üzemelő rendszerek többsége az új állami platformra támaszkodva, annak viszonteladójaként működhet a jövőben. Ezzel az ügyfelek számára is zavartalan, gördülékeny átmenet biztosítható. Az egységesítés gátat szab a feketegazdaságnak, a visszaéléseknek.

A rendszer ismeri és alkalmazza majd a már elterjedt, bevált mobilfizetési módokat, így az autós és utas az általa kedvelt módszerrel – pl. SMS útján vagy behívásos igénybevétellel – fizethet. A használhatóság földrajzi értelemben is jelentősen nő, a szolgáltatásokat bárki, bárhol azonos feltételekkel veheti igénybe. A rendszer interneten elérhető, kényelmes ügyfélszolgálatot biztosít, az ügyfelek személyes oldalukon keresztül intézhetik ügyeiket, követhetik a vásárlásaikat, panaszaikat gyorsan kezelik.

forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes