Önálló buszsáv épült a Régi Budaörsi úton

budarsi_ut[1]

A Régi Budaörsi úton új buszsávot adtunk át a Virágpiac és Gazdagréti út között. A buszsáv kialakítása révén­­­­ – a Budapesti Közlekedési Központ céljainak megfelelően – javulnak a közösségi közlekedés feltételei, gyorsabbá és megbízhatóbbá válik az itt közlekedő autóbuszok forgalma – tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A fejlesztés előnyeit nemcsak az erre közlekedő 40-es, 240-es és 240E jelzésű autóbuszokat naponta igénybe vevő 19 ezer utas érzékeli majd, de előnyt jelent a személyautóval közlekedők számára is, hiszen nem a korábbi sávok számának csökkentésével, hanem az út szélesítésével épült meg a buszsáv. A projekt keretében összesen 1,4 kilométer új buszsáv létesült.

A közösségi közlekedés zavartalansága érdekében a régi Budaörsi úton buszfolyosó kialakítására és ennek részeként 790 méter hosszan sávszélesítésre került sor. A buszsáv létesítése miatt két helyen a meglévő kerékpárút nyomvonala is módosult, valamint egy autóbuszmegálló újult meg a munkák során. A projekt keretében több csomópont forgalmi rendje is megváltozott: a Kőérberki csomópontban a Kőérberki útról balra, a Budaörsi útra történő kanyarodás lehetősége megszűnt. Ugyanitt a meglévő kerékpáros átvezetés mellett új gyalogátkelőhely létesült, illetve a Poprádi út buszmegállónál lévő védőszigetek elbontásra kerültek. A Gazdagréti úti csomópont forgalmi rendje is módosult: az autósok Budaörs felől immár két sávon tudnak balra kanyarodni Gazdagrét felé. A szabálytalan autósok kiszűrése érdekében kamerarendszert is kiépítettek: 2 helyen 1-1 kamerapár figyeli jelenleg is a buszsáv forgalmát, a buszsávot jogosulatlanul használó autósok ellen így automatikusan eljárást kezdeményezünk.

A Régi Budaörsi úti 790 méter buszsávon túl 250 méter buszsáv került kijelölésre lefelé a Gazdagréti úton a Rétköz utca és a Budaörsi út között, a Gazdagrétről a városközpont irányába közlekedő 139-es, 153-as és 239-es autóbusz-viszonylatok részére. Mindezeken felül 350 méter buszsávot jelöltünk ki a Lapu utcán a Gazdagréti csomópont és az M1/M7 autópálya bevezető szakasza közt. Ezen a felüljáró alatti szakaszon számos buszjárat közlekedik Budaörs és Gazdagrét felől, az új szakasz hatására összefüggő buszsáv-kapcsolat van a jelen projektben kiépült Régi Budaörsi úti buszsáv és az M1/M7 bevezető szakaszon a Lapu utcától befelé már meglévő buszsáv között.
Összességében tehát 1390 méter új buszsávot építettünk és jelöltünk ki a projekt eredményeként.A „Budapest Főváros – XI. Régi Budaörsi út (Virágpiac–Gazdagréti út) – buszsáv kialakítása útszélesítéssel” (KMOP-2.3.1/B-08-2009-0008) című projekt 285 millió forintból valósult meg, melyhez az Európai Unió közel 217 millió forint támogatást nyújt. A projekt költségvetéséből az útépítési munkák mellett közvilágítási oszlopok, forgalomtechnikai beruházások, közműkiváltások valósultak meg. A fejlesztés során az útpálya is megújult, a buszok új sávon kapnak lehetőséget a gyorsabb haladás érdekében, így a közösségi közlekedés előnyben részesítése a közúti kapacitás csökkentése nélkül valósul meg.

Az elkötelezett a közösségi közlekedés helyzetének javítására és előnyben részesítésére, a Régi Budaörsi úton megvalósuló fejlesztés hatására csökkennek a csúcsidőben tapasztalt torlódások, az önálló buszsáv kiépítésével a menetidő rövidebb, a tömegközlekedés kiszámíthatóbbá válik. A tömegközlekedés feltételei javulnak, amelynek hatására reményeink szerint a környező településeken is többen választják majd a tömegközlekedési eszközöket a személygépkocsival szemben, csökkentve ezzel a Régi Budaörsi útra nehezedő forgalmi nyomást.

A projekt legfontosabb adatai:
Projekt neve: „Budapest Főváros – XI. Régi Budaörsi út (Virágpiac–Gazdagréti út) – buszsáv kialakítása útszélesítéssel
”Azonosítószáma: KMOP-2.3.1/B-08-2009-0008
Kedvezményezett: Budapest Főváros Önkormányzata
Európai uniós támogatás összege: 217 millió Ft

 

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes