NiT Hungary: az autóbuszos turizmus helyzetének javítása nem tűr halasztást!

A szervezet a jövőben a hatóságokkal együttműködve keresi a megoldásokat A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipatestülete – NiT Hungary szerint az Magyarországról rossz kép alakulhat ki azokban a külföldi turistákban, akik autóbusszal érkeznek hazánkba, vagy buszos városnéző körúton vesznek részt.

A szervezet szerint nagy szükség van a schengeni külső határokon lefolytatott biztonsági ellenőrzések felgyorsítására és a beutazókkal szembeni toleránsabb magatartásra, illetve a fővárosi parkolási anomáliák mielőbb megszüntetésére. A NiT Hungary ezért vállalta, hogy szakmai tudásával segíti a hatóságokat a problémák kezelésében, hogy mielőbb konkrét fejlesztési javaslatokkal fordulhassanak a döntéshozók felé.

Hazánkat tavaly 12,7 millió turista kereste fel, melyek jelentős része autóbusszal érkezett, vagy autóbuszos városnéző programokon vett részt. A turistacéllal beérkező külföldiek 42 százalékának úti célja a főváros. A hajón érkező mintegy 350 ezer turista forgalma teljes egészében autóbuszra terelődik, és a látnivalók közti távolságok miatt a fővárosi turizmus is az autóbuszos helyváltoztatásra van utalva. Budapesten mintegy 100 ezer turisztikai célú autóbuszjárat mozog évente, 75 százalékuk főszezonban, tehát április és november között, ez mintegy 350 mozgó turistabuszt jelent naponta, túlnyomóan a forgalmi csúcsidőszakban.

Mindezek ellenére Budapestnek jelenleg nincs koncepcionálisan kialakított városnéző útvonala, így a buszok mozgását alapvetően a megrendelő utazási irodák által hosszú időre előre leszervezett egyedi programok időrendje határozzák meg. Ez gyakran kiváltja a helyi lakosság tiltakozását is, ahogy az történt Budai Várhoz vezető Hunyadi János utca lakói esetében is. Ahogy az érintett lakók, úgy az autóbuszos szolgáltatók kiszolgáltatott helyzetben vannak: egyrészt kénytelenek alkalmazkodni a megrendelői elvárásokhoz, az előre lekötött programok szoros időrendjéhez, másrészt saját érdekükben is törekszenek betartani a közlekedés illetve a parkolás szabályait. A parkolóhely-hiány az autóbuszokat – azok mérete miatt – fokozottabban érinti, így a két követelménynek – a gyors és pontos utas szállításnak és a szabályos várakozásnak – egy időben megfelelni szinte lehetetlen, ezért számtalan esetben kényszerülnek szabálytalanságokra.

A mintegy 600 autóbuszos személyszállító vállalkozást tömörítő NiT Hungary Autóbusz Tanácsának kedden tartott nyílt ülésén az ORFK, a BRFK, a VPOP valamint a Fővárosi Közterület-felügyelet szakembereivel közösen tekintették át az idei turisztikai szezon határrendészeti, illetve fővárosi tapasztalatait és állapodtak meg az együttműködés főbb irányaiban. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a problémák csak az érintett szolgáltatói réteg és a hatóságok folyamatos kapcsolattartásával oldódhatnak meg.

A felek a jövőben többek között együttes helyszíni bejárások útján keresik a lehetőségeket a határforgalom felgyorsítására, valamint a fővárosi turisztikai nevezetességeknél az autóbuszok kulturált várakozásának megoldására. A résztvevők szerepet kívánnak vállalni az októberben újjáalakuló önkormányzat illetékes szakbizottságának munkájában, és folyamatosan napirenden tartják majd mindazokat a kérdéseket, melyek kihatással lehetnek az autóbuszos turizmusra. A téma fontosságára tekintettel a NiT Hungary párbeszédet kezdeményez az Országgyűlés sport – és turizmusbizottsággal, valamint levélben fordul a turizmusért felelős helyettes államtitkárhoz. A NiT Hungary olyan városképet szeretne, amiért a turisták szívesen térnek vissza Budapestre és az ország más városaiba.

Forrás: intergartorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes