Nem meglepő: csúszik a Margit híd átadása

Bő egy hónap van arra, hogy az eredeti határidőre befejezzék a Margit híd rekonstrukcióját, a szerződés szerint ugyanis augusztus végén kell átadni a hidat. Az átadás azonban a jelek szerint jó eséllyel csúszik.

image

A budapesti önkormányzat sajtóosztálya a Napi érdeklődésére elmondta, hogy a főváros és a Margit híd felújítását végző MH-2009 Konzorcium folyamatosan egyeztet, közösen keresik a megoldást a problémákra, de akár jogvitára is sor kerülhet a felek között.

A Fővárosi Közgyűlés június 3-án egyhangú szavazással elutasította a Margit híd felújítását végző konzorcium határidő-módosításra és többletköltségre vonatkozó igényét. A konzorcium nagyjából négy hónappal kívánta kitolni a híd ideiglenes forgalomba állításának, valamint a projekt teljes befejezésének a határidejét.

A Margit híd felújítását végző MH-2009 Konzorcium 2009 novemberében nyújtotta be első követelését a határidők hosszabbítására, illetve az ezzel kapcsolatos többletköltségekre. Ezt követően 2010 áprilisában újabb határidő-módosítást kért, majd szűk egy hónappal később több mint 740 millió forint költségtöbblet megtérítését kérte a Fővárosi Önkormányzattól. Igényeit azzal indokolta, hogy a közbeszerzési eljárás ajánlati felhívásában a szerződéskötés tervezett időpontjaként 2009. július 10-e szerepelt, a szerződéskötésre azonban egy hónappal később, augusztus 10-én került sor, valamint a jóváhagyott kiviteli tervek a szerződéskötéskor nem álltak rendelkezésére. Emiatt a forgalomba helyezés határidejét 111 nappal, a véghatáridőt 74 nappal hosszabbítaná meg.

A főváros a konzorcium szerződésmódosításra vonatkozó igényét nem tartja elfogadhatónak, hiszen a kivitelező a szerződés aláírásakor egyetértett a határidőkkel és nem állt el a szerződéskötéstől. A költségtöbbletre vonatkozó igény azért aggályos, mert a szerződésben meghatározott ár átalányár, többletmunka elszámolására azonban csak a tételes árajánlat ad lehetőséget, továbbá a kivitelező meghatározott műszaki tartalommal írta alá a szerződést, amely azóta nem változott.

Egyes vélemények szerint inkább politikai, mint szakmai döntést hozott a Fővárosi Közgyűlés június 3-án, a döntésben a legszokatlanabb az egyhangú szavazás. Ráadásul a bennfentesek még a szavazás délelőttjén is úgy tudták, hogy Demszky Gábor főpolgármester a határidő-módosításról folyó tárgyalások hivatalossá tételét javasolja.

Végül azonban a közgyűlési határozat kizárta mind az érdemi tárgyalások, mind az átadási határidő hosszabbításának lehetőségét. A keménység mögött többen azt vélik látni, hogy a távozni készülő főpolgármester politikai időzített bombát hagyott utódjára, akinek majd mindenképp meg kell egyeznie a "három óriás" (a Közgép, az A-Híd és a Strabag Zrt.) által alkotott konzorciummal, s akkor majd a kompromisszumot könnyen lehet "puhaságnak", netán "mutyinak" nyilvánítani.
Tóth Kata, az MH-2009 Konzorcium szóvivője a követelésekről nem hajlandó nyilatkozni, csupán a határidő-módosításról folyó tárgyalások tényét erősíti meg. Részletekbe már csak azért sem kíván belemenni, mivel a megbízó Fővárosi Önkormányzat a kiviteli szerződésbe belefoglalta, hogy ha a konzorcium a megrendelő engedélye nélkül nyilatkozik, akkor "hibás teljesítés" címén sokmilliós levonásra kell számítania.
Az MH-2009 Konzorcium álláspontját nyilatkozatok híján a Fővárosi Önkormányz

atnak elküldött két vállalkozói követelésből lehet megismerni. Ebben indokként arra hivatkoznak, hogy a megbízási szerződés egyhónapos csúszása után a főváros ígéreteihez képest 97 nap késéssel, csupán 2009. november 4-én biztosította a jogerős, jóváhagyott terveket. Ráadásul a munkavégzést 2010. január-februárban több napon át késleltette a tartós hideg.

Forrás: iroda.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes