Négyes metró: a Déli végzete?

Kevéssel megválasztása után Hutiray Gyula német és magyar cégvezetők előtt vázolta a főváros fejlesztési-átalakulási elképzeléseit. Arról is szót ejtett, hogy a négyes metró indulásával a Déli pályaudvar funkcióját veszti, így akár be is zárhatják.

title

 

A Déli elsődleges funkciója jelenleg a budai agglomerációból ingázók összekötése a város fő ütőerét jelentő metróval. A négyes metró üzembe helyezését követően azonban az ingázóknak nem kell Buda közepébe utazni, hogy metróra szálljanak, hisz a Kelenföldi pályaudvar lesz az egyik végállomás, tehát a Délihez hasonló kedvező helyzetet teremt a belvárosba igyekvők számára.

P1090199
Kérdés, mi lesz a funkciója az ikonikus, bár a városképből erősen kilógó épületnek

Az elképzelések szerint a jelenlegi vasúti területeket beépítenék, javarészt magántőke bevonásával, mivel a magasépítési projekteket az EU nem támogatja, hitelfelvételt pedig sem a jelenlegi anyagi helyzet nem tesz lehetővé, sem a városvezetés nem szeretne újabb adósságokat, épp mire a régiekből kezdenének majd kilábalni. Ez ugyanis mind hosszú távú elképzelés, a szerdától hivatalba lépő városfejlesztési főpolgármester-helyettes azt is elmondta, optimális esetben 2013-tól, de reálisan számolva 2015-től közlekedhet a négyes metró, az elképzelések megvalósíthatósága akkor lesz majd látható.

P1090206
Park, pláza, mélygarázs, vagy az intermodális központhoz kapcsolódó élettér – ezek valamelyike lesz a SZÁMALK romjai helyén. Hogy melyik, talán egy év múlva megtudjuk

A tervek alapján az Etele tér komoly központtá válhat, az elbontott SZÁMALK-épület helyére egy hatalmas, a vasútállomást, a metróvéget, valamint a buszpályaudvart is magába foglaló intermodális központ és modern élettér kerülhet, a tervek szerint sok zöld területtel, hiszen a városfejlesztés továbbra is a parkosítás és az élhető város vezérvonala köré épül.

P1090205
Még nem tudni, hogy fog illeszkedni az új központba a műemléki védettséget élvező felvételi épület, de felújítását már nem lehet sokáig halasztani
P1090208
Hasonlóan kérdéses a fejlesztések keretében a vasútival ellentétben nagyon is jó állapotú buszpályaudvar sorsa
(A szerző felvételei)

Hogy ez mennyire a jövő zenéje, azt mutatja, hogy a vasúttal kapcsolatos fejlesztések-változtatások megkezdéséhez először az állam és a MÁV között kell kialakítani konszenzust, ezt követően kerülhet csak sor fővárosi oldalról a lehetőségek tisztázására.

A Deutscher Wirtschaftsclub rendezvényén emellett elhangzott több más lehetséges projekt is, mint az aquincumi Duna-híd, a lágymányosi gyaloghíd, a Városliget és a Széll Kálmán tér (volt Moszkva tér) rendezése-fejlesztése is. A főpolgármester-helyettes szerint egy éven belül kiderül, a nagyra törő tervek közül mit lehet rövid-, illetve középtávon megvalósítani.

Molnár András

forrás: iho.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes