Nagy vérengzés az Opelnél – a magyar kormányt is kasszához kérhetik

A német autógyár helyi üzemeit sújtja majd leginkább az amerikai anyavállalat leépítési terve, gyárbezárásra viszont ott nem kerül sor, jelentették be szerda délután. A Németországon kívüli egységek, így a szentgotthárdi üzem sorsáról egyelőre nincs hír – a hazai gyár pozíciója eddig stabilnak tűnik. Cserében viszont valószínűleg a magyar kormánynak is a zsebébe kell majd nyúlnia.

Húsz százalékkal csökkenti a kapacitásokat és összesen 9000 munkahelyet szüntet meg az európai Opel-egységeknél a General Motors (GM), ennek 50-60 százalékát, azaz 4500-5400 munkahelyet Németországban, jelentette be szerda délutáni sajtótájékoztatóján Nick Reilly, a GM európai főnöke.

Magyarországnak is fizetnie kell?
Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője ennél konkrétabb számokat közölt: tájékoztatása szerint összesen 5100 állás szűnik meg Németországban. A legnagyobb vérveszteséget a rüsselsheimi és a bochumi gyár szenvedi majd el, ahol közlése szerint 2700, illetve 1800 főtől válnak meg. Viszonylag olcsón megússza viszont Eisenach és Kaiserslautern: esetükben mindössze 300-300 fős leépítésre van szükség, idézi az üzemi tanács vezetőjét a Spiegel.              
Pozitívum viszont, hogy az európai GM-főnök szerint mind a négy németországi üzem megmarad. Reilly szerint a korábban kétéves leállással fenyegetett eisenachi egység versenyképes, és 2012-re ismét teljes kapacitással működik majd – feltéve, ha nem lesz újabb gazdasági krízis.  
Reilly azt nem közölte, hogy a Németországon kívüli egységeknél egyenként mekkora leépítést kíván végrehajtani a GM. A német lap szerint azt azonban hangsúlyozta, hogy minden olyan európai ország kormányától (azaz minden bizonnyal a magyartól is – a szerk.) hozzájárulást vár a szanálás költségeihez, amelyek területén GM-üzem működik.   

Belgium is rosszul járhat
A Handelsblatt információi szerint Németországban és Belgiumban összesen 7300 állás szűnne meg, azaz Belgiumban több mint 2000 dolgozó talpára kötnének útilaput. Az egyelőre kérdéses, hogy mindez a véget jelentené-e az Opel Astrákat gyártó antwerpeni üzemnek, amely jelenleg 2580 főt foglalkoztat.
Elemzők emlékeztetnek arra, hogy az Opelra pályázó, ám az utolsó pillanatban kosarat kapóosztrák-kanadai autóipari konszern, a Magna ennél kisebb, mintegy 4000 fős leépítést tervezett Németországban. Pozitívum viszont, hogy az európai központot az Opel szívének számító, jelenleg több mint 15 ezer főt foglalkoztató rüsselsheimi üzembe helyezik át Zürichből. A német állam által adott hitelt egyébként a GM novemberben teljes egészében visszafizette, közölte kedden Angela Merkel kancellár.

További részletek –>

- mfor.hu –

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes