Nagy változás jön a magyar hipermarket-piacon

Nyár közepén kapnak Auchan márkanevet a Cora-áruházak, utóbbi márka használati joga néhány héten belül lejár. Az Auchan megerősítette, mindegyik átvett áruházat tovább működteti. A Cora felvásárlásával az Auchan árbevétele megközelítheti a 300 milliárd forintot.

Hamarosan eltűnik a magyar kiskereskedelmi palettáról a Cora márka, az Auchan ugyanis már csak néhány hétig használhatja a nevet, az üzleteket ezt követően külalakban is integrálja saját hálózatába. A cég jelenleg azt térképezi fel, milyen − saját rendszerébe illeszthető − szolgáltatásokat és termékeket venne át a Corától. A lánc emellett azt is vizsgálja, hogy az Auchan rendszerét miként lehet átültetni a Cora-áruházakba − ennél többet azonban egyelőre nem árult el az integrációról Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs vezetője.

A piacon több pletyka is kering arról, hogy egy-egy Corából esetleg raktárbázis lesz, ezt azonban Gillemot kategorikusan cáfolta, mint mondta, mind a hét áruházat megtartják és a munkavállalók létszámát sem kívánják csökkenteni. Az Auchan-rendszerre való átálláshoz ugyan szükség lesz némi átalakításra a Coráknál, ez azonban egyetlen üzlet bezárását sem jelenti.

A Cora-áruházak felvásárlásával az Auchannak 19 egysége lesz Magyarországon, a Cora-akvizícióval 5-7 éves expanziót hajtott végre a lánc. A cégnek ezen kívül egyetlen fejlesztése van még függőben, Győrben az önkormányzat már zöld utat adott az építéshez, ám a plázastop miatt a nemzetgazdasági tárcának is rá kell bólintania a beruházásra.

A Cora felvásárlásával az Auchan árbevétele megközelítheti a 300 milliárd forintot, piaci súlya azonban így sem fenyegeti majd a Tesco−CBA−Coop hármast a toplistán. A lánc lényegében a Sparral kerülne azonos forgalmi pozícióba, a két cég azonban ugyanakkor nem tekinthető egymás közvetlen konkurensének.

A piacot elsősorban a keménydiszkontok, a Lidl és az Aldi “kergethetik” meg: a két német lánc értékesítési és terjeszkedési stratégiájával versenyt nyitott a főként magyar láncokba tömörült kis kényelmi üzletek, illetve a modern kereskedelmi technikákat felvonultató hipermarketek ellen is. A gyengélkedő kiskereskedelmi forgalom miatt komolyabb expanziót jelenleg csak e két német keménydiszkont folytat, ám a magyar láncok sem ülnek tétlenül: a CBA és a Coop közösen kívánja felvásárolni a Match és Profi üzletláncokat (utóbbi két hálózat a Cora-tulajdonos Delhaize-csoport magyar hagyatéka).
Az Auchan 1998-ban nyitotta meg első hipermarketjét Magyarországon (Budaörsön), nem messze az első Cora-áruháztól. Az Auchan elsősorban a fővárosra koncentrált, kilenc egysége van Budapesten, illetve az agglomerációban. A lánc továbbra is a nagy formátumú üzleteket részesti előnyben, Magyarországon nem kívánt belépni a kisebb áruházak piacára.

Forrás: Eston

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes