Én milyen beszállító vagyok?

Mindenkinek fontosak a jó és megbízható beszállítók. Mivel minden vállalatnak vannak vevői és a legtöbb vállalat értékeli valamilyen szempontrendszer szerint a beszállítóit, ezért mások szinte bizonyosan alkotnak véleményt a mi teljesítményünkről is.

Ahhoz, hogy mi egyre jobbak lehessünk, mindenképpen szükségünk van egy olyan eszközre, amely szemléletesen bemutatja, hol van lehetőségünk a fejlődésre.
A Logisztikai Cégröntgen raktári problémafeltárásra tervezett módszertancsomag következőkben bemutatott modulja erre a kérdésre ad választ a logisztikai szakembereknek.
Önmagunk értékelése minden esetben fontos része kell legyen a vállalati gyakorlatnak. Bármilyen értékelési rendszert használunk és bármilyen területeken vizsgálódunk, nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy cégünk hogyan viselkedik mások beszállítójaként. Sok esetben – ha nem valamilyen egészen különleges termékkel vagyunk jelen a piacon – a kiváló vevőkapcsolat és kiszolgálási színvonal jelentheti az egyetlen versenyelőnyünket. Az önértékeléssel biztosítható az, hogy tanulhassunk hibáinkból és folyamatosan fejlődhessünk, valamint az értékelés eredményei hasznos segítséget jelenthetnek a vevőinkkel való tárgyalásokon is.

A vevőkiszolgálási színvonal értékelése során – hasonlóan a sorozat korábbi cikkében bemutatott beszállítói értékeléshez – három szempontot veszünk figyelembe: időbeni szállítási pontosság, mennyiségi pontosság és minőségi szolgáltatási színvonal (sérülések, minőségi hibák gyakorisága). Ezen felül – beállítható súlyszámok alapján – megjeleníthető, hogy az egyes vevőink milyennek látnak minket a kritériumok alapján. Így láthatóvá válik, hogy mely vevőinknél szükséges nagyobb odafigyeléssel dolgoznunk, hiszen a kulcs-partnereinknél mindenképpen jól kell teljesítenünk, azonban nem minden esetben van lehetőség ilyen figyelmet szentelni a legkisebb ügyfeleinknek.
A Logisztikai Cégröntgen módszertancsomagban található Vevőkiszolgálási Modul tulajdonképpen egy alapos statisztikai elemzést végrehajtó MS Excel munkafüzet, amelynek használatához részletes leírás és precíz útmutató tartozik. Ennek a vizsgálatnak a során nincsen szükség hosszas fizikai mérésre vagy egy kisebb csapat bevonására, mindössze a vállalatirányítási rendszerből szükséges összegyűjteni a megfelelő adatokat, melyeket a munkafüzetbe szükséges beilleszteni.

Ennek a modulnak a segítségével tehát igen gyorsan és egyszerűen értékelhető egy adott időszakban cégünk teljesítménye és ezek alapján megtalálhatók azok a pontok, ahol fejlődnünk szükséges. Ez a fejlődés nemcsak a cég működésének hatékonyságát növeli, hanem versenyelőnyt is biztosít.
A cikksorozat befejező részében a Logisztikai Cégröntgen Kereslettervezési Modulját mutatjuk be, melyből megismerhetjük, hogy hogyan értékelhető a saját keresleti előrejelzésünk, amely kulcsfontosságú adatokat szolgáltat – többek között – a készletezési rendszerünknek

Forrás: ingatlanhirek.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes