MÁV: tíz év, öt vezér, brutális veszteségek

Múlt héten tíz éven belül az ötödik vezért nevezte ki a MÁV élére a közlekedési miniszter. A vezetők általában a politikai erőviszonyok változásával párhuzamosan váltották egymást a vasúttársaság élén – egytől egyig hangzatos reformtervekkel vágtak neki munkájuknak, ennek ellenére a cég masszívan veszteséges maradt.

A most Andrási Miklós és Heinczinger István által megvalósítandó közös vezérlésre már volt példa 2005-ben – akkor a Gaál Gyula-Mándoki Zoltán páros alig nyolc hónapot húzott ki együtt. Mfor.hu háttér.

Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter még szerdán jelentette be, hogy július elsejei hatállyal Andrási Miklóst nevezi ki a MÁV Zrt. igazgatósága elnökének. A vasúti berkekben meglehetősen ismeretlen, saját bevallása szerint nagyvállalati vezetői tapasztalatokkal rendelkező szakember a későbbiekben stratégiai ügyekért felelős vezérigazgatója is lesz a vasúttársaságnak – azaz a hivatalosan jelenlegi feladatkörében meghagyott Heinczinger István vezérigazgatóval közösen kezeli majd a kormányrudat.

Új kormány, új MÁV-vezér

Andrási tíz éven belül már az ötödik vezérigazgató lesz a MÁV élén – kinevezése elődei többségéhez hasonlóan politikai hatalomváltáshoz kötődik.

Az elmúlt évtizedet tekintve a sort Kukely Márton, a később a Magyar Magánvasút Rt.-t többedmagával megalapító szakember nyitotta meg, aki 1999-ben, azaz a Fidesz hatalomra jutását követő évben került a MÁV vezérigazgatói székébe. Regnálása azonban a párt választási veresége után nem sokkal véget is ért: Csillag István, a Medgyessy-kormány gazdasági és közlekedési minisztere 2002 júliusában megszüntette munkaviszonyát, és Mándoki Zoltánt nevezte ki a helyére.

Mándoki – nem meglepő módon – azzal a nem titkolt céllal került a vasúttársaság élére, hogy racionalizálja és az uniós elvárásoknak megfelelővé tegye a céget. A beharangozott reformok ellenére a MÁV masszívan veszteséges maradt: 2004-es mérleg szerinti eredménye 49,4 milliárd forint veszteséget mutatott, ami évtizedes rekordot jelentett.

A cikk részletei ->
- mfor.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes