Munkaidőkeret: hogyan alkalmazható hatékonyan?

A munkaidőkeretben történő foglalkoztatás rendkívül hatékonnyá és rugalmassá teheti a humánerőforrás-gazdálkodást, a bonyolult adminisztráció miatt mégis kevesen alkalmazzák. Ángyán Péter, a NEXON projektvezetője szerint azonban egy erre alkalmas szoftver jelentősen megkönnyítheti az adatok kezelését.

- Bonyolultabb a munkaidőkeret adminisztrációja a hagyományos munkaidő-nyilvántartásnál?


Ángyán Péter (Á.P.): – A munkaidőkeretnél a már korábban megszokott adatokat (munkaidő kezdete és vége, túlóra, készenléti idő, távollétek stb.) kell vezetni. Nehézséget az jelent, hogy a beosztások akár naponta és dolgozónként is eltérhetnek, a munkaidő mennyiségét pedig a keret átlagában kell nézni. Ráadásul a munkaidőkeret tervezésekor figyelembe kell venni a speciális munkaügyi előírásokat – például nem szabad megfeledkezni a 11 órás pihenőidő vagy az ünnepnapok kiadásáról. Ebből következik, hogy a munkaidőkeret tervezését és adminisztrálását szinte lehetetlen papíron vagy egy Excel táblázatban megoldani.

- Ezek szerint informatikai támogatásra van szükség…

Á. P.: – Egy jól kialakított szoftver nagymértékben megkönnyíti a fent vázolt adminisztrációs folyamatot. A bevezetés költsége már akkor megtérül, ha a segítségével sikerül kivédeni egy munkaügyi bírságot, amelynek összege szabálysértésenként akár 3 millió forintig is terjedhet. "Melléktermékként" ráadásul egy jól strukturált adatbázishoz jut a vállalat, amelyet felhasználhat a hatékonyság növeléséhez. Láthatóvá és elemezhetővé válik például a munkaidő-kihasználtság, pontos kimutatásokat lehet készíteni a túlórákról, ami a bérköltségek optimalizálásában fontos szerepet játszik.

A cikk részletei –>

- hrportal.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes