Mától Telenor lett a Pannon

A névváltással együtt is kisebb lesz a távközlési társaság működési költsége az idén, mint tavaly

Mint a napokban már jeleztük, mától tulajdonosa, a norvég Telenor nevét viseli az eddig Pannonként ismert magyarországi mobilszolgáltató. Az esemény alkalmából tartott tájékoztatón a hazai névváltást kezdeményező Anders Jensen vezérigazgató kifejtette: a döntés része a társaság megújításáért az elmúlt hónapokban hozott racionalizálási lépéseknek, de véleménye szerint a PANNON név magában is megérett már a váltásra. A kampány előreláthatólag három hónapot vesz igénybe.

Az átkeresztelés költségeivel kapcsolatos kérdésünkre a konkrét összeget üzleti titoknak minősítette, de annyit megjegyzett, hogy a társaság működésére fordított költségek az idén nem érik el a tavalyi szintet.

A lépéssel együtt stratégiát is kíván váltani a szolgáltató, mind a szolgáltatáscsomagokban, mind a tarifarendszerben az egyszerűsítésre törekszik, hogy ezzel is hozzájáruljon a bemerevedett magyarországi piac felélénkítéséhez – emelte ki a vezérigazgató. Hozzátette, a három hazai szolgáltató nagyjából ugyanazt kínálja, nehezen lehet egyiket a másiktól megkülönböztetni.

A piaci fejlődés megállt, pedig ahhoz, hogy az iparág a jövőben is hasonló ütemben ruházhasson be, szükség van a bővülésre. Kérdésünkre megjegyezte: a GDP növekedése önmagában jó hír, de ez egyelőre csak az exportból ered. Ahhoz, hogy ennek a távközlés is haszonélvezője lehessen, csökkennie kell a munkanélküliségnek, illetve ismét növekednie kell a lakossági költésnek, ami még mindig a meghatározó bevételi forrása a mobilcégeknek. Szerinte van is növekedési potenciál a magyarországi piacban, annak ellenére is, hogy a mobilhasználat elterjedtsége meghaladja a 100 százalékot, az egy főre jutó használat viszont elmarad a fejlett országokétól.

Az elmúlt egy évben minden korábbinál több változtatást hajtott végre a menedzsment a hatékonyságnövelés jegyében. Februárban 250 fő, a teljes létszám 17 százaléka kapta kézhez felmondólevelét, a karcsúsítás 1,9 milliárd forintos megtakarítást jelent. A társaság az egyéb költségeiből ezenfelül további hárommilliárd forintot kíván megtakarítani.

Ennek része volt egyebek mellett az a döntés is, amellyel a szolgáltató rádió adó-vevő egységeinek egy részét kikapcsolták, illetve az üzemeltetési helyszíneknek fizetett összegek lefaragása érdekében országosan megtendereztetik a bázisállomásoknak helyet adó ingatlanokat. A költségmegtakarításból kívánják finanszírozni a növekedést hozó új termékeket és szolgáltatásokat, illetve ezek nyújtanak fedezetet a társaság névváltással kapcsolatos kiadásaira is.

A társaság a napokban tette közzé első negyedéves adatait. A számok 10 százalékos árbevétel- és 26 százalékos üzemieredmény-csökkenést mutatnak. Beruházásra (CAPEX) 1,7 milliárd forintot fordítottak 2010 első negyedében, ez 38 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Az idei beruházások elsősorban a mobil-szélessávú technológiákat érintik. Az elhúzódó recesszió nyomán 29 ezerrel csökkent az előfizetések száma, elsősorban a feltöltőkártyás szegmensben. A társaság egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétele (ARPU) 12 százalékkal kisebb, mint az előző negyedévben.

Forrás: vg.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes