Már az utcán tesztelik a kecskeméti Mercedest

Szeptemberre elkészülnek az épületek, az év végére 700-an lesznek.

Már nemcsak a gyári pályán, hanem erős álcázással a közutakon is tesztelik azokat az új Mercedeseket, amelyeket a magyar üzemben gyártanak majd. Kecskeméten az épületek szeptemberre elkészülnek, 2011. májusára pedig a gyártósorokat is betelepítik. A magyar céghez eddig négyszáz embert vettek fel, és gőzerővel keresik a többieket: az év végére 700-an lesznek.

Szeptemberre elkészülnek az épületek, 2011. májusára már a gyártósorokat is betelepítik – állítja a beruházást irányító és majdan a gyárat üzemeltető magyar Mercedes-cég igazgatója. Az autógyár látványtervének két hiányzó elemét tegnap Michael Schumacher és Nico Rosberg rakta helyére a puzzle táblán Frank Klein igazgató társaságában. A Mercedes dolgozóinak ennél jóval többet kell dolgozniuk ahhoz, hogy teljes legyen a kép. A fóti autószalonban rendezett Forma 1-es fogadáson a kecskeméti építkezésről és a munkaerő toborzásról kérdeztem Frank Kleint, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary gyárépítés-projekt vezetőjét és leendő gyárigazgatóját.

A nyolcszázmillió eurós beruházás keretében felépülő autógyár két év múlva üzemszerűen termel, és éves kapacitása első lépcsőben százezer autó lesz. A 2012-es A és B Mercedesek modellek már sorozatgyártásra készek, és sportosabbak lesznek elődeiknél. Az még nincs eldöntve, hogy mikor láthatja a nagyközönség, és hogy mikor lesz a premier, de az biztos, hogy az autókat már nemcsak a gyári pályán, hanem erős álcázással már közutakon is tesztelik.

- Ahogy a Forma 1-es versenysorozatban, úgy az autógyártásban is kell a jó csapat, mi most ezt építjük. Igaz, nagy feladata szakképzett munkatársakat keresni, találni és felvenni egy kelet-magyarországi beruházáshoz, különösen egy autógyárhoz nagy kihívás. De jól állunk – állította lapunknak Klein.

 

- Hol tart a csapatépítés?

- Jelenleg négyszáz főből áll a kollektíva, közülük 280 magyar, és az év végére hétszázra nő a létszám. Hétfőn újabb 72 magyar szakemberrel szerződünk, a teljes létszám 2500 fő lesz. A termelésben dolgozók felvétele 2011-ben kezdődik.

- Hogyan alakul majd a németek és magyarok aránya?

- Az első időben háromszáz német munkatárs segíti az indulást, de terveink szerint ők folyamatosan átadják helyüket a magyaroknak, és végül csak néhány irányító poszton marad külföldi szakember Kecskeméten. Minden a menetrend szerint halad, folyamatosan építkezünk, és vesszük fel az új munkatársakat. Szeptemberben már a gépeket telepítjük a felületkezelő és festőüzembe, az lesz az igazi próbatétel, hiszen jövő májusra mindennek a helyén kell lennie.

-  Az autók már készek, hogy állnak a beszállítókkal?

- A gyár területén belül létesülő ipari parkban tíz beszállító cég működik majd, így gyorsan és rugalmasan lehet reagálni a piaci igényekre. Olyan cégeket keresünk, melyeknek széles a termékkínálata, jelenleg is tizenhét magyar vállalkozással tárgyalunk, de még nem mondhatok neveket, mert nincs véglegesítve a lista. Az biztos, hogy aki bejut, az a németországi testvérgyárnak, Rastattnak is szállít majd. Minden céggel szemben azonosak elvárásaink. Annyit elmondhatok, hogy a beszállítók között van autóüléseket és kábelkötegeket gyártó cég.

 

Forrás: nol.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes